artykuł sponsorowany
Regiony coraz skuteczniej się promują. Portal MarketingMiejsca.com.pl opublikował raport
Pierwsza edycja raportu „Najlepsze działania promocyjne polskich miast i regionów” miała wyłonić samorządy, które w ostatnim roku zrealizowały najciekawsze z marketingowego punktu widzenia działania promocyjne. Autorzy raportu chcieli w ten sposób uhonorować ich twórców i zainspirować inne miejsca do poszukiwania nietypowych form promocji.
Raport podzielono na kilka kategorii odzwierciedlających rodzaje narzędzi marketingowych stosowanych przez samorządy do promocji. Jedną z nich są eventy. To dziś najpopularniejszy sposób komunikacji z odbiorcami. W tej kategorii wyróżniono m. in. Szczecin za zorganizowanie kilku imprez skierowanych do młodych odbiorców, m. in. Kids Love Design Festival, Festiwal Młodych Talentów czy odbywającego się w październiku eventu popularyzującego amatorską twórczość muzyczną; województwo lubelskie za organizację Letniej Akademii Filmowej i będącego ewenementem na skalę kraju - Festiwalu Języka Polskiego w Szczebrzeszynie promującego polską literaturę i jej twórców; Suwałki za wydarzenie Suwałki Blues Festival oraz Aleję Gwiazd Bluesa, utrwalającą skojarzenie miasta z konkretnym rodzajem muzyki.
Kolejną kategorią jest city placement. W ostatnich latach coraz więcej miast i regionów decyduje się na wykorzystanie tego rodzaju narzędzia do promocji swoich walorów. Autorzy wyróżnili działania podejmowane m. in. przez Białystok za płytę Marka Ciurki pt. „Pocztówki z miasta B.”, na której autor zachęca słuchaczy do odbycia podróży po Białymstoku; Toruń za zaprezentowanie się w polsko-niemiecko-litewskim filmie dokumentalnym na temat Zakonu Krzyżackiego; wreszcie Lublin, który w związku z obchodami w 2017 r. 700-lecia swojego istnienia wystąpi w filmie fabularnym „Volta” Juliusza Machulskiego.
W obecnych czasach nie można zapominać też o internecie jako ważnym narzędziu promocyjnym. W ciekawy sposób wykorzystał go m. in. Kraków w kampanii „Ja Małopolska” prowadzonej z okazji 25-lecia istnienia samorządu terytorialnego w Polsce; województwo kujawsko-pomorskie w promocji regionu przez popularną grę Minecraft i zachęcanie graczy do budowania kujawsko-pomorskich miast w tej grze; czy województwo lubuskie za stworzenie aplikacji „Lubuskie inspiruje”.
Raport "Najlepsze działania promocyjne polskich miast i regionów"
Koncepcja i opracowanie merytoryczne raportu: Robert Stępowski
Pełna treść raportu na stronie marketingmiejsca.com.pl
2016-09-28 09:07:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»