W ostatnich dniach z inicjatywy Piotra Sućki z Funclubu powstała akcja #ZmienTerminNieOdwoluj, której celem jest zachęcenie konsumentów, by nie rezygnowali z zakupionych wycieczek, ale zmianiali termin ich realizacji. W ten sposób wesprą biura podróży, które w związku z rozprzestrzeniającą się pandemią koronawirusa z dnia na dzień straciły źródło utrzymania. Choć akcja rozpoczęła się niedawno, już zyskała spory rozgłos w branży turystycznej. Do akcji włączył się też POT.
W specjalnie wydanym oświadczeniu zachęca kolejnych przedsiębiorców do zaangażowania się.- Zachęcamy jednak Państwa do stosowania dobrych praktyk i przyłączenia się do akcji #ZmienTerminNieOdwoluj. Wspierajmy turystykę! W ten sposób turyści zyskają pewność, że nie stracą zainwestowanych pieniędzy, a branża turystyczna dostanie konkretne zapewnienie, że klienci wrócą do niej po zakończeniu kryzysu – można przeczytać w oświadczeniu. Autorzy odezwy zwracają uwagę, że bez pełnego zaangażowania w akcję przedsiębiorców, sektor nie będzie w stanie wspólnie przekonać turystów do tego, żeby zdecydowali się nie wycofywać wpłat z góry czy zaliczek, tylko zmieniać terminy wyjazdów.
Akcja #ZmienTerminNieOdwoluj. Wspierajmy turystykę! Bazuje na mediach społecznościowych i współpracy z przedsiębiorcami oraz polskimi i zagranicznymi środkami masowego przekazu. - W promocję akcji bardzo mocno włączyły się wszystkie zagraniczne ośrodki Polskiej Organizacji Turystycznej, które działają na rynkach, z których przyjeżdża większość turystów zagranicznych odwiedzających Polskę – informuje Organizacja.
POT zachęca też przedsiębiorców do wprowadzenia dobrych praktyk zarekomendowanych przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego, przypominając, że siłą turystyki są zadowoleni klienci. - Do akcji włączyło się już wiele podmiotów, w tym m.in. największy polski tour operator Itaka, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Polski Holding Hotelowy, Harmony Polish Hotels, Krakowska Izba Turystyki, Forum Branży Eventowej FBE, Nocowanie.pl czy PKS Polonus. Wszystkim dziękujemy. Klientom kojarzymy się z pozytywnymi rzeczami. Przede wszystkim z gościnnością. Dbajmy o to aby ten wizerunek nie został nadszarpnięty. Wszyscy chcemy, aby bo po minięciu kryzysu nasi klienci do nas wrócili — powiedział prezes POT Robert Andrzejczyk.