Z danych Profitroom, firmy obsługującej rezerwacje bezpośrednie większości polskich hoteli, wynika, że Polacy już rezerwują pobyty świąteczne. W porównaniu z zeszłym rokiem ich liczba wzrosła ponad dwukrotnie.
Rezerwujący chętniej wchodzą na strony internetowe obiektów, bo szukają korzystniejszej oferty. To rodzaj zachowań, który wcześniej obserwowano na rynkach dojrzałych: niemieckim czy skandynawskim.
Patrząc na dane z rezerwacji można uznać, że sezon wakacyjny jeszcze się nie zakończył. W tym momencie dominują wypady weekendowe. Więcej rezerwacji dotyczy par oraz wyjazdów biznesowych, aniżeli pobytów rodzinnych, łącznie liczba zamówień na wrzesień jest o 6,5 proc. wyższa rok do roku. Ponieważ wiele sprzedaży dokonywanych jest na ostatnią chwilę, ten wskaźnik może jeszcze wzrosnąć.
Zaskoczeniem dla analityków Profitroom jest jednak olbrzymi skok w porównaniu do zeszłego roku, jeśli chodzi o rezerwacje na wyjazdy świąteczne. Na zakończenie wakacji liczba takich rezerwacji wzrosła o 139 proc. rok do roku. MG