W ciągu 28 dni lutego Lotnisko Chopina odprawiło 1,56 mln pasażerów, czyli o ponad 1,5 tys. więcej niż w styczniu 2025 roku i aż o 11,2 proc. więcej niż w lutym poprzedniego roku. Od początku roku z warszawskiego lotniska skorzystało 3,12 mln podróżnych, z czego 92,5 proc. w ruchu międzynarodowym.
O 22 proc. wzrosła liczba pasażerów czarterowych, którzy w lutym skorzystali z usług Lotniska Chopina. Łącznie w drugim miesiącu roku było ich 353,4 tys. W przypadku tanich linii lotniczych zmiana na plus wyniosła 18 proc. W pierwszych dwóch miesiącach 2025 roku port obsłużył 764.352 pasażerów transferowych, co stanowi 24 proc. ogółu ruchu. Rekordowy dzień – 23 lutego – przyniósł odprawę aż 62.477 osób w ciągu jednej doby.
- Dynamiczny wzrost liczby pasażerów to dla nas powód do satysfakcji, ale także duże wyzwanie operacyjne. Nieustannie pracujemy nad wdrażaniem najnowocześniejszych rozwiązań, które zwiększają bezpieczeństwo, efektywność i komfort podróży - mówi Marcin Danił, członek zarządu PPL ds. finansowo-handlowych, p.o. prezesa zarządu. - W marcu uruchomiliśmy kolejne samoobsługowe bramki (self-boarding gates), które usprawniają odprawę pasażerów, skracając czas oczekiwania przy bramkach. Równocześnie ogłosiliśmy przetarg na nowoczesne systemy kontroli bagażu podręcznego, które umożliwią szybszą i wygodniejszą odprawę, eliminując konieczność wyjmowania płynów i elektroniki z bagażu.
Stawiamy na innowacje, które podnoszą standard obsługi i sprawiają, że podróżowanie staje się jeszcze bardziej komfortowe i bezpieczne – dodaje.
Ogłoszone w grudniu szczegóły modernizacji Lotniska Chopina przechodzą teraz w kolejną fazę realizacji. Intensyfikujemy prace nad inwestycją, tak aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku i zapewnić pasażerom oraz liniom lotniczym jeszcze lepsze warunki podróży.
- Przed nami rok pełen wyzwań i zmian na Lotnisku Chopina. Idziemy do przodu, przyspieszamy nasze działania tak, aby sprostać rosnącemu ruchowi i oczekiwaniom pasażerów. Modernizacja Lotniska Chopina przechodzi z fazy koncepcyjnej do fazy realizacyjnej. Niedługo rozpoczniemy prace projektowe i administracyjne związane z rozwojem portu, a operacyjnie w tym roku skupiamy się na zwiększaniu ruchu tranzytowego – dodaje Adam Sanocki, członek zarządu ds. strategii i marketingu.
Wśród pasażerów regularnych niezmiennie króluje Londyn, ale na drugie miejsce wskoczył egzotyczny Dubaj, spychając Paryż na trzecią pozycję. Z kolei fani czarterów szturmują „słoneczne” destynacje – całe podium należy do Egiptu: Marsa Alam, Hurghada i Sharm el-Sheikh, a tuż za nim plasuje się Bangkok.
Początek lutego przyniósł start rejsów PLL LOT do Lizbony, a już wkrótce letnia siatka połączeń zaskoczy nowościami: pojawią się przewoźnicy jak Etihad czy Eurowings, nowe kierunki i więcej lotów na istniejących trasach. MG