Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


TRENDY

W Travelist.pl majówka słabsza niż przed rokiem



W tym roku Polacy majówkę planowali ostrożniej niż zazwyczaj, chętniej wybierali się również na łono natury. Ucierpiały na tym nieco duże miasta, wynika z analizy portalu Travelist.pl.

W 2025 roku liczba transakcji na majówkę była w Travelist.pl o 35 proc. niższa niż przed rokiem. Jednym z powodów mógł być wzrost cen – średnia cena noclegu w tym okresie zwiększyła się o 5,5 proc., podczas gdy rok wcześniej zmiana wyniosła jedynie 1,7 proc.. Średni koszt noclegu w trakcie długiego weekendu majowego w dwuosobowym pokoju hotelowym o standardzie 4 lub 5 gwiazdek z wyżywieniem w pakiecie wynosił 626 zł. Dla porównania w pozostałych terminach majowych (z wyłączeniem majówki) kwota ta wynosi 510 zł, czyli aż o 19 proc. mniej

– Widzimy, że Polacy coraz częściej podejmują decyzje wyjazdowe w sposób świadomy i pragmatyczny. Ceny mają znaczenie – również przy planowaniu krótszych pobytów – mówi Eliza Maćkiewicz, Head of Commercial w Travelist.pl. Jak dodaje: Długi weekend nadal cieszy się popularnością, ale obserwujemy rosnącą skłonność do podróżowania poza jego szczytem, kiedy można skorzystać z atrakcyjniejszych cen i większej dostępności ciekawych ofert.

Największą zmianą w porównaniu z poprzednimi latami jest spadek popularności city breaków – w 2025 roku ich udział zmniejszył się aż o 43 proc. względem 2024 roku. Jednocześnie odnotowano wzrost zainteresowania wyjazdami nad morze (+17 proc.) i w góry (+8 proc.).

– To wyraźny sygnał, że podróżni coraz częściej szukają kontaktu z naturą, przestrzeni i spokoju. Co ciekawe, nad Bałtykiem średnie ceny wzrosły jedynie o 1 proc. w stosunku do ubiegłego roku, podczas gdy w miastach – aż o 26 proc. To również mogło wpłynąć na zmianę podróżniczych preferencji – dodaje Eliza Maćkiewicz.

Wśród najczęściej wybieranych miejscowości znalazły się zarówno kierunki nadmorskie, jak i górskie. Na pierwsze miejsce wrócił Kołobrzeg (13 proc. wszystkich transakcji), wyprzedzającm.in. Szklarską Porębę (9 proc.), Wisłę, Świnoujście i Szczyrk (udział każdej z tych miejscowości to 4 proc.). Choć ogólna liczba pobytów była niższa niż przed rokiem, rozkład pokazuje większe rozproszenie kierunków i zróżnicowanie decyzji wyjazdowych klientów. Podróżni coraz chętniej wybierają mniejsze miejscowości, unikając tłoku i szukając miejsc pozwalających na elastyczny, spokojny wypoczynek. MBG

2025-05-09 07:54:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Ludzie

»




»Beata Górka
, Rafał Górka właściciele biura HolidayCafe.pl w Tarnowskich Górach, laureaci konkursu Agent Roku 2024  » więcej



Newsletter

»

Zamów newsletter