Ponad 1,3 miliona wyświetleń filmów promujących Poznań — to efekt kampanii prowadzonej przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Amsterdamie w pierwszej połowie maja.
Intensywna promocja stolicy Wielkopolski trwała od końca kwietnia do 8 maja i objęła reklamy w sieci Google oraz na platformie YouTube, skierowane do mieszkańców Holandii. Kampania została zrealizowana we współpracy z Poznańską Lokalną Organizacją Turystyczną (PLOT) i obejmowała emisję spotów wideo w różnych formatach – zarówno jako reklamy in-stream, jak i YouTube Shorts. Efektem tych działań było ponad 1,34 mln wyświetleń materiałów, w tym ponad 270 tysięcy pełnych obejrzeń.
- Cieszą nas kapitalne wyniki tej kampanii, tym bardziej, że od 30 marca KLM dwukrotnie zwiększył częstotliwość lotów z Amsterdamu do Poznania. Dzięki świetnej, ścisłej współpracy PLOT z ZOPOT Amsterdam goście z Holandii od lat zajmują czołowe miejsce wśród zagranicznych turystów odwiedzających stolicę Wielkopolski - mówi Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.
Zainteresowanie kampanią potwierdza rosnącą popularność Poznania wśród holenderskich turystów. - Miasto cieszy się uznaniem jako destynacja atrakcyjna zarówno dla miłośników kultury, jak i podróżników szukających autentycznych, lokalnych doświadczeń - od regionalnej kuchni, przez wydarzenia artystyczne, aż po możliwość aktywnego wypoczynku - ocenia Dominika Szulc, dyrektor Zagranicznych Ośrodków POT w Amsterdamie i Brukseli. - Poznań to miasto, w którym historia spotyka się z energią współczesności - idealny wybór na city break dla wymagających podróżników z Holandii – dodaje. MBG