Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


DESTYNACJE

Ajman – najmniejszy emirat ZEA coraz bliżej polskich turystów


27 października w warszawskim hotelu Westin odbyła się wyjątkowa prezentacja emiratu Ajman, zorganizowana przez Ajman Department of Tourism Development (ADTD). W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele polskich biur podróży, touroperatorów i mediów. Celem spotkania było przybliżenie oferty najmniejszego, lecz niezwykle autentycznego spośród siedmiu emiratów Zjednoczonych Emiratów Arabskich – destynacji, która coraz mocniej zaznacza swoją obecność na mapie światowej turystyki.

– Z ogromną radością prezentujemy emirat Ajman polskim partnerom i mediom jako kierunek, który łączy ponadczasową tradycję, bogatą kulturę, dziewiczą przyrodę i prawdziwą arabską gościnność – podkreślił Jego Ekscelencja Mahmood Khaleel Alhashmi, dyrektor generalny ADTD. – Choć najmniejszy spośród emiratów, Ajman oferuje wyjątkową różnorodność doświadczeń – od złocistych plaż i lasów namorzynowych po zabytki, targi i nowoczesne ośrodki wellness. Nasza oferta obejmuje wypoczynek, sport, kulturę, turystykę biznesową oraz zrównoważony rozwój – dodał.

Jednym z kluczowych tematów prezentacji był projekt Heritage Trail, strategiczna inicjatywa w ramach programu Ajman Vision 2030. Szlak ma chronić i promować dziedzictwo kulturowe emiratu, prowadząc turystów przez jego najważniejsze zabytki: Muzeum Ajmanu, tradycyjny Souq Saleh, historyczne dzielnice i malownicze nabrzeża. Po drodze odwiedzający będą mogli zatrzymać się w klimatycznych kawiarniach, butikach i galeriach. Heritage Trail ma stać się symbolem zrównoważonej turystyki, łącząc historię z nowoczesnością i troską o lokalną tożsamość.

Sektor turystyczny Ajmanu rozwija się w imponującym tempie. W 2024 roku liczba odwiedzających wzrosła o 8 proc., a przychody z turystyki zwiększyły się o tyle samo w porównaniu z rokiem poprzednim. Trend wzrostowy utrzymuje się także w 2025 roku – dane za wrzesień pokazują 5 proc. wzrost liczby turystów i 7 proc. wzrost przychodów rok do roku.

– Sukces Ajmanu tkwi w jego mieszkańcach – w ich autentyczności, serdeczności i otwartości, dzięki którym każdy gość czuje się tu jak w domu. Każda nasza inicjatywa, od lokalnych wydarzeń po projekty rewitalizacji dziedzictwa, buduje prawdziwe relacje z odwiedzającymi. To właśnie ta autentyczność stanowi fundament naszego rozwoju – dodał Mahmood Khaleel Alhashmi.

Wydarzenie w Warszawie było częścią europejskiej kampanii promocyjnej Ajmanu, której celem jest zwiększenie rozpoznawalności emiratu na kluczowych rynkach turystycznych oraz zacieśnianie współpracy z branżą w Polsce i Europie Środkowej. Emirat Ajman, choć najmniejszy w ZEA, konsekwentnie udowadnia, że to właśnie w kameralnych miejscach można znaleźć prawdziwego ducha arabskiej gościnności i nowoczesnej turystyki. MBG

2025-11-03 08:44:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Ludzie

»




»Beata Górka
, Rafał Górka właściciele biura HolidayCafe.pl w Tarnowskich Górach, laureaci konkursu Agent Roku 2024  » więcej



Newsletter

»

Zamów newsletter