Zamiast TUI będzie Itaka
Itaka otwiera biuro w Galerii Mokotów. Salon sprzedaży będzie mieścił się w lokalu zajmowanym do tej pory przez TUI Centrum Podróży.
Warszawska Galeria Mokotów to, jak twierdzą przedstawiciele branży, jedno z bardziej intratnych miejsc na sprzedaż wycieczek zagranicznych. Jego zaletami są prestiż oraz wyselekcjonowana klientela, wśród której nie brakuje i celebrytów. Najemców nie odstraszają nawet wysokie czynsze, z którymi zazwyczaj łączy się uruchomienie punktu na terenie galerii handlowej. – O lokal w Galerii Mokotów staraliśmy się już od pewnego czasu. Znamy tę lokalizację i jej potencjał, ponieważ od dwóch lat mamy już jeden salon sprzedaży mieszczący się w jej bezpośredniej okolicy, przy ul. Marynarskiej – mówi Piotr Henicz, wiceprezes Itaki. Wiceprezes opolskiego touroperatora tłumaczy, że nowy salon będzie punktem franczyzowym, umowę najmu podpisuje zatem nie Itaka, ale franczyzobiorca. Prezes Henicz twierdzi też, że o umiejscowieniu lokalu w Galerii Mokotów dowiedział się stosunkowo niedawno. Z kolei Piotr Haładus, dyrektor marketingu i sprzedaży w TUI Poland, podkreśla, że reprezentowany przez niego organizator ma jeszcze jeden salon sprzedaży w Galerii Mokotów. – Zarządca Galerii Mokotów zadecydował, że powierzchnię wynajmować będzie jedynie touroperatorom, a nie agencjom, dlatego nie przedłużył umowy najmu na nasz punkt agencyjny – tłumaczy Piotr Haładus.
Nie od dziś wiadomo, że Itaka i TUI Poland ścigają się o miano lidera rynku, a pozycję tę zapewnia m.in. liczba obsłużonych gości i poziom sprzedaży. Te dwa ostatnie wskaźniki zależne są też od lokalizacji salonów obsługi klienta, w pozyskiwaniu których różni touroperatorzy próbują się prześcigać. Nieoficjalnie mówi się, że Galeria Mokotów pozwala wygenerować roczne obroty na poziomie kilku milionów złotych. MG
2012-10-03 12:58:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»