Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Róża Regionów

»


13. EDYCJA KONKURSU RÓŻA REGIONÓW 

Dla konsumenta od formy ważniejsza jest treść i jakość

Promocja to ważny element biznesu turystycznego, który wymaga szczególnego zaangażowania. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy to coraz bardziej wykorzystuje się w tym celu nowe rozwiązania, w tym te technologiczne.

Niezmiennie najważniejszy jest jednak poziom oferowanych materiałów.


Coraz więcej samorządów oraz lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i tworzy innowacyjne rozwiązania w zakresie promocji atrakcji turystycznych. Z myślą o nich powstał konkurs „Róża Regionów”, którego kapituła zebrała się już po raz trzynasty. Projekty nadesłane do konkursu organizowanego przez wydawcę „Wiadomości Turystycznych” zostały podzielone na cztery kategorie, wśród których znalazły się projekty specjalne, foldery, aplikacje mobilne i serie wydawnicze. – To, w jaki sposób regiony się promują, idzie w dobrym kierunku. Coraz więcej jest nowych i ciekawych pomysłów – uważa dr Włodzimierz Banasik z Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych w Warszawie. Jak pokazują tegoroczne obrady Kapituły konkursu, pomimo zmieniających się form i nowych pomysłów, dla konsumenta najważniejsza wciąż pozostaje bogata treść i przystępność otrzymywanych materiałów.



Treść jest ważniejsza od formy

W tym roku nadesłane materiały zostały, podobnie jak w poprzednich edycjach, w większości pozytywnie przyjęte przez członków Kapituły konkursowej. Tym razem jednak, w przeciwieństwie do ubiegłorocznej edycji, uwagę przykuły przede wszystkim serie wydawnicze oraz foldery, w tym również przewodniki. Jak się bowiem okazało, coraz większa liczba podobnych do siebie aplikacji mobilnych sprawia, że przestają one przyciągać uwagę i niekiedy zaczynają być postrzegane jako zbędne. Patrząc na aplikacje, podobnie jak na inne kategorie materiałów, można bardzo łatwo zauważyć różnice w ich dopracowaniu. Jak mówi Anna Obłoza z Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, różnice w poziomie projektów można obserwować zwłaszcza na tym polu. – Odnoszę wrażenie, że aplikacje już się nieco „przejadły” – zauważa z kolei Alicja Dąbrowska z „Gazety Wyborczej” – Są one do siebie podobne, jest ich coraz więcej i rzadko kiedy czymś zaskakują. Niekiedy są po prostu słabe. To sprawia, że nie przyciągają one tak, jak chociażby dobrze zaprojektowany papierowy przewodnik czy ciekawa książka – stwierdza. W tym roku to właśnie te papierowe wydania przyciągnęły najwięcej uwagi. – Konsumenci preferują rzetelność, poręczność i użyteczność materiałów, które dostają. Co za tym idzie, właśnie takie rozwiązania mogą okazać się najefektywniejsze i najbardziej przyszłościowe – komentuje Anna Obłoza.

(...)

Odbiorcy stawiają na jakość

Tegoroczna edycja Róży Regionów pokazała, że z punktu widzenia konsumenta niezmiennie najważniejsza jest użyteczność. Duża konkurencja powoduje, że trudniej jest się wyróżnić. To mobilizuje do wypracowania kreatywnych rozwiązań. Widać, że coraz większą wagę przykłada się do promowania lokalnych atrakcji turystycznych, zwłaszcza tych mniej znanych. Z drugiej jednak strony, popularność aplikacji mobilnych zdaje się nieco maleć, co jest wynikiem rosnącej liczby podobnych do siebie propozycji. Wpływ na to ma również coraz lepsze dopracowanie tradycyjnych materiałów, takich jak serie wydawnicze czy przewodniki i atlasy. – Dobry przewodnik czy książka to pamiątka oraz przydatne narzędzie, które wbrew przewidywaniom niektórych, nie straci na popularności – uważa Dąbrowska. – Oczywiście, aplikacje również są przydatne, ale znów coraz więcej z nas docenia walory tradycyjnych materiałów. Najważniejszy jest tutaj jednak niezmiennie pomysł i solidność wykonania. Forma materiałów promocyjnych to niejako kwestia drugorzędna – zaznacza. OM

 

 

W przypadku pytań - dzwoń, pisz

Jola Poterańska
Dział prenumeraty i eventów
Tel. 451 566 720; (22) 822 20 16
forumagentow@wiadomosciturystyczne.pl


13. Edycja konkursu Róża Regionów rozstrzygnięta



Wyniki tegorocznej, trzynastej, edycji konkursu ogłoszono podczas uroczystej gali odbywającej się w ramach Międzynarodowych Targów Turystycznych Tour Salon w Poznaniu, 4 października 2024 roku.

Partnerem konkursu jest Samorząd Województwa Mazowieckiego.


WYNIKI KONKURSU

----------------------------------------------------

KATEGORIA: FOLDER

I Miejsce
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna – Atlas Rowerowy – Mazowsze na rowery

Wyróżnienia

Dolnośląska Organizacja Turystyczna – Dolnośląski Szlak Wież i tarasów Widokowych



Gmina Czaplinek – Jezioro Drawsko – przewodnik dla wodniaków

Łódzka Organizacja Turystyczna – I Ty zostaniesz Lodzermenschem

Pozostałe projekty zgłoszone w tej kategorii do konkursu

Wielkopolska Organizaacja Turystyczna – Wielka Pętla Wielkopolski przewodnik nawigacyjny

Małopolska Organizacja Turystyczna – Małopolska, Kraków - Katalog atrakcji turystycznych


Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego – Lubelskie. Smakuj życie!


Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna – Otwórz Opolski Biftyj. Przyjazny przewodnik kulinarny po szlaku. Edycja II


Urząd Marszałkowski Woj. Warmińsko-Mazurskiego – Śladami Mikołaja Kopernika. Przewodnik historyczny po Szlaku Kopernikowskim w województwie warmińsko-mazurskim

------------------------------------------------------------------------------------

KATEGORIA: PROJEKT SPECJALNY

I Miejsce

Województwo Małopolskie – Małopolska w rytmie eko. Przewodnik ekoturystyczny

 

Wyróżnienia

Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna – MazoPoranki


Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna – Podlaskie w świecie LEGO


Starostwo Powiatowe w Poznaniu – Zorientowani na powiat poznański – gra terenowa

Pozostałe projekty zgłoszone w tej kategorii do konkursu

Urząd Marszałkowski Woj. Lubuskiego – „Przygody Duszka Lubuszka”

Województwo Kujawsko-Pomorskie – Kujawsko-Pomorskie Konstelacje Dobrych Miejsc


Województwo Kujawsko-Pomorskie – Genius loci Biskupin w obiektywie Daniela Pacha


Gdańska Organizacja Turystyczna – Gdańskie legendy na nowo opowiedziane (zbiór 11 opowieści)


Gmina Olsztyn – Kajakiem przez Olsztyn

Małopolska Organizacja Turystyczna – Daj się ugościć. Odwiedź Kraków. Odkryj Małopolskę


Starostwo Powiatowe w Poznaniu – 25 lat powiatu

Podlaska Regionalna Organizacja Turysyyczna – Świat jak z baśni


Informacja Turystyczno-Kulturalna w Inowrocławiu – Odrestaurowany średniowieczny mur obronny w Inowrocławiu


Informacja Turystyczno-Kulturalna w Inowrocławiu – Rejs Notecią „Kujawska Amazonka”


Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna – „Dream City Break-wygraj wymarzony pobyt w Trójmieście”


Powiat Żniński – Pałuki  Powiat Żniński


Urząd Miejski w Białymstoku – Szlak Turystyczny „Białystok WidziMisie”


----------------------------------------------------------

KATEGORIA: APLIKACJA

I Miejsce

Gmina Hrubieszów – Hrubieszów Audioprzewodnik

Wyróżnienia


Informacja Turystyczna Visit Zielona Góra – Visit Zielona Góra


Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna – VisitOpolskie

Urząd Miasta Katowice – Katowice City-Break

Pozostałe projekty zgłoszone w tej kategorii do konkursu

Urząd Miasta Bydgoszczy – Mobilna Aplikacja aktywne Miasta


Powiat Chodzieski  – „Odwiedziny u Gontyny”


Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Chmielnie – Szlak Truskawek Kaszubskich



Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna – Kujawsko-Pomorski Przewodnik po Konstelacjach

Miasto Stołeczne Warszawa / Stołeczne Biuro Turystyki – Warsawpolis Guide


Zachodniopomorska Agencja Rozwoju Turystyki ZART wspólnie z Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTUR – Lubuskie360.pl Lubuski Szlak Wina i Miodu Wirtualni i Realnie



----------------------------------------------------

KATEGORIA: SERIA WYDAWNICZA

I Miejsce

Samorząd Województwa Mazowieckiego – Przewodniki po Mazowszu

Wyróżnienia

Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego – Rowerowe Warmińsko-Mazurskie /3 części/

Małopolska Organizacja Turystyczna – Seria wydawnictw o walorach turystycznych województwa Małopolskiego


Starostwo Powiatowe w Poznaniu – Niedzielne przewodniki

 


Pozostałe projekty zgłoszone w tej kategorii do konkursu


Wielkopolska Organizaacja Turystyczna – Kajko i Kokosz w Wielkopolsce; Kajko i Kokosz na Szlaku Piastowskim; Kajko i Kokosz Wielka Przygoda

Gmina Władysławowo z siedzibą w Urzędzie Miejskim – Seria trzech komiksów : „Podróż w czasie windą Światowid”, „W świetle dwóch latarni”, „Domu Rybaka historia taka”



Darłowska Lokalna Organizacja Turystyczna – Gazeta Turystyczna



Dolnośląska Organizacja Turystyczna – „Atrakcje Ziemi Kłodzkiej i Czeskiego Pogranicza”






12. Edycja konkursu Róża Regionów rozstrzygnięta

Organizowana co roku przez redakcję Wiadomości Turystycznych „Róża Regionów” to konkurs stworzony z myślą m.in. o samorządach oraz lokalnych i regionalnych organizacjach turystycznych. Jego kapituła, składająca się z ekspertów z branży ocenia najlepsze projekty promujące produkty turystyczne. Ich innowacyjność, jakość wykonania oraz użyteczność dla turystów. Organizowane przez wydawcę „Wiadomości Turystycznych” przedsięwzięcie wspiera rozwój wysokich standardów prezentowania walorów turystycznych naszego kraju. Zgłoszone do Róży Regionów projekty podzielone są na cztery kategorie: foldery, serie wydawnicze, projekty specjalne i aplikacje mobilne. OM

Wyniki tegorocznej, dwunastej, edycji konkursu ogłoszono podczas uroczystej gali odbywającej się w ramach Międzynarodowych Targów Turystycznych Tour Salon w Poznaniu 27 października 2023 roku.




Obrady, narady - kto wygra tegoroczną Różę Regionów?

Promocja jako bardzo ważny element biznesu turystycznego, zasługuje na szczególną uwagę. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy to tradycyjne metody reklamy przestają być tak atrakcyjne dla odbiorców.
Coraz więcej regionów i organizacji turystycznych wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i tworzy innowacyjne rozwiązania. Z myślą właśnie o nich powstał konkurs Róża Regionów, którego kapituła zebrała się 31.08.2023 roku już po raz dwunasty. Projekty nadesłane do konkursu organizowanego przez wydawcę „Wiadomości Turystycznych”, były podzielone na kategorie, wśród których były projekty specjalne, foldery, aplikacje mobilne i serie wydawnicze.

Materiały w większości wzbudziły zainteresowanie i pozytywny odbiór kapituły Róży Regionów.

Przesłane projekty pokazały, że z roku na rok coraz bardziej stawia się na nowe technologie. Aplikacje przeznaczone dla turystów nie są już żadną nowością.

Tym, co w tym roku szczególnie zwróciło uwagę jury, były nowoczesne rozwiązania w nich zastosowane, takie jak kody QR, panoramy 360 czy wirtualna rzeczywistość.

Uroczysta Gala wręczania wyróżnień Róży Regionów – Projekt Roku i Aplikacja Roku – odbędzie się w czasie otwarcia Międzynarodowych Targów Turystycznych Tour Salon w Poznaniu 27 października 2023 r.


Projekty promocyjne zgłoszone
do Róży Regionów.
Edycja 2023 w/g kolejności zgłoszeń


KATEGORIA
FOLDERY

Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego.
Świętokrzyskie w rytmie slow

Stowarzyszenie Turystyczne ,,Kaszuby Północne" Lokalna Organizacja Turystyczna.
Z ,,Kijami" przez Kaszuby Północne. Przewodnik wędkarski

Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna.
Przewodnik: Industrialne Mazowsze


Lokalna Organizacja Turystyczna Powiatu Limanowskiego.
Katalog 101 atrakcji turystycznych Powiatu Limanowskiego


Urząd Miasta Krakowa. 
Kajko Kokosz na Szlaku Piastowskim


Wielkopolska Organizacja Turystyczna.
Wielkopolska: Wielka historia, wielka przygoda



Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. 
Tajemniczy Dolny Śląsk



Dolny Śląsk dla każdego



Urząd Miejski w Kostrzynie.
Przewodnik rowerowy* po Gminie Kostrzyn *i nie tylko!



Śląska Organizacja Turystyczna.
Śląskie bez barier. Przewodnik Turystyczny



Lokalna Organizacja Turystyczna Ziemia Łomżyńska. 
Paszport turysty-odkrywcy królewskiego miasta Łomża




KATEGORIA
SERIA WYDAWNICZA

Ślaska Organizacja Turystyczna
Kajakiem przez Śląskie - mapy szlaków kajakowych Województwa Śląskiego



Wielkopolska Organizacja Turystyczna

Szlaki kajakowe w Wielkopolsce:
1)  Szlaki kajakowe w Wielkopolsce. Informator dla początkujących.
2) Wielkopolska dla wytrawnych kajakarzy



Urząd Miejski we Wrocławiu - Wydział Promocji Miasta i Turystyki
Wrocław Miasto Przygody
1) Wrocław na szlaku odrzańskiej przygody
2) Wrocław na  szlaku rodzinnej przygody
3) Wrocław na szlaku kulturalnej przygody
4) Wrocław na szlaku piwnej przygody



Warmińsko-Mazurska Regionalna Organizacja Turystyczna. Śląska Organizacja Turystyczna


LOVE WM_LOVE ŚLĄSKIE



Starostwo Powiatowe w Olsztynie
Seria wydawnicza ,,podpowiedników" turystycznych - ,,Biblioteczka Świętej Warmii"



Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna

Kujawsko-Pomorskie Konstelacje dobrych miejsc



KATEGORIA
PROJEKT SPECJALNY

Samorząd Województwa Mazowieckiego.
Kampania Odpocznij na Mazowszu



Urząd Miasta Krakowa
Spacerem przez Twierdzę Kraków.Krótki przewodnik po wybranych obiektach



Urząd Miejski we Wrocławiu-Wydział Promocji Miasta i Turystyki
Seria gier terenowychw regionie województwa śląskiego



Gmina Miasto Płock, Wydział Promocji i Sportu.
Na kocim szlaku



Gmina Miasto Koszalin Urząd Miejski.
Koszulka T-Shirt. Fullprint z reprodukcją obrazu Edwarda Dwurnika



Łódzka Informacja Turystyczna prowadzona przez Łódzką Organizację Turystyczną.
Poznaj Łódź, czyli interaktywna mapa atrakcji turystycznych wraz z serią broszur krajoznawczych



Urząd Miasta Lublin, Kancelaria Prezydenta, ref. ds. Marketingu
Fontanna multimedialna



Lokalna Organizacja Turystyczna Beskidy
The Loop-wielka pętla beskidzka



Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Szlak Kopernikowski-Gwiazdozbiór miejsc




Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna
Poznajemy Podlaskie


Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna.
Lubuskie od Warty po Dolne Łużyce

Wrocławska Organizacja Turystyczna.
Kampania Turystyczna ,,Wrocław miasto przygody"



Małopolska Organizacja Turystyczna.
Kampania ,,Daj się ugościć. Odwiedź Kraków. Odkryj Małopolskę" z RMF FM



Lokalna Organizacja Turystyczna w Toruniu.
Toruń travel


Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego.
Szlak Zabytków Techniki-Świętokrzyskie


Powiat Karkonoski.
Visit Karkonosze


Park Gór Stołowych.
,,Opowieści z Czeskiego Zakątka" - Eva Koudelkowa



KATEGORIA
APLIKACJE

Mazurski Park Krajobrazowy.
,,Mazurski Park Krajobrazowy"



Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Terenowa gra rowerowa #ZnajdźSwojąTrasę



Regionalne Centrum Kultury w Kołobrzegu im. Zbigniewa Herberta
Kołobrzeg RE:GENERACJA

Biuro Rozwoju Turystyki Urząd Miasta Lublin
Aplikacja Mobilna Turystyczny Lublin z modułem AR (Augmented Reality)


Gmina Władysławowo (Urząd Miejski we Władysławowie)
Poznaj historię



Urząd  Miasta Częstochowa
Częstochowa - Brama na Jurę



Forum Turystyki Regionów
Aplikacja VR-Pomorska Droga Św. Jakuba 360 stopni - CAMINO360.PL



Szczegółowe informacje:
Jola Poterańska
Dział prenumeraty i eventów
tel. 451 566 720; (22) 822 20 16

forumagentow@wiadomosciturystyczne.pl




„RÓŻA REGIONÓW 2021” wyróżnienia wręczone

W tegorocznej, 10. edycji konkursu Róża Regionów organizowanego przez redakcję Wiadomości Turystycznych, wzięły udział 63 produkty klasyfikowane i oceniane w 4 kategoriach: folder, projekt specjalny, seria wydawnicza oraz aplikacja mobilna. Ilość nadesłanych zgłoszeń w poszczególnych kategoriach przedstawiała się następująco:

  • folder – 19
  • projekt specjalny – 22
  • seria wydawnicza – 7
  • aplikacja mobilna – 15

Spośród uczestników konkursu Kapituła wyłoniła 4 laureatów:

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego za folder „Łódzkie na weekend”

  1. Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna za projekt specjalny „Opolskie. Przyjazny przewodnik turysty I i II tom”
  2. Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna za serię wydawniczą „Time for Podlaskie - in touch with nature.”
  3. Zachodniopomorska Agencja Rozwoju Turystyki ZART za aplikację mobilną „PomorzeZachodnie360.pl”

Przyznano również wyróżnienia dla następujących podmiotów:

w kategorii folder:

 
Sylwetka

»




»Sylwester Gadomski, właściciel biura PoraWakacji.pl w Aleksandrowie Łódzkim  » więcej






Newsletter

»

Zamów newsletter