TU Europa poszerzyło zakres ubezpieczenia kosztów rezygnacji. Polisę można kupić u ubezpieczyciela, ale też dostać gratis w biurze podróży Fly.pl
Najważniejszą informacją dla klientów biur podróży jest to, że w wypadku konieczności rezygnacji z wyjazdu otrzymają 100 proc. wpłaconej kwoty, a nie, jak to często ma miejsce, jedynie jej część. Zmiany dotyczą także innych cech ubezpieczenia, takich jak termin zakupu polisy – obecnie można ją wykupić w ciągu siedmiu dni od momentu rezerwacji imprezy turystycznej, poszerzono również listę powodów odstąpienia od wyjazdu. Ubezpieczyciel włączył następstwa chorób przewlekłych u osoby bliskiej klientowi i współpodróżnego, śmierć, nagłe zachoro- wanie i nieszczęśliwy wypadek pozostałych członków rodziny osoby posiadającej ubezpieczenie. Rejestr bliskich osób obejmuje także teściów oraz wnuki. Nowy wariant ubezpieczenia powstał w odpowiedzi na oczekiwania klientów. – Potrzeby turystów dynamicznie się zmieniają, dlatego na podstawie obserwacji rynku stworzyliśmy dwa nowe warianty ubezpieczenia kosztów rezygnacji Plus i Max – mówi Mariusz Górski, dyrektor departamentu ubezpieczeń zagranicznych TU Europa. – Zdecydowanie rozszerzają one katalog przyczyn, z powodu których klient może zrezygnować z imprezy turystycznej, biletu lub noclegu, otrzymując przy tym zwrot stu procent poniesionych kosztów – dodaje Mariusz Górski.
Katalog zmian
Wśród innych przyczyn pozwalających na rezygnację w ramach wariantu Plus znajduje się kradzież dokumentów niezbędnych w trakcie wyjazdu (paszport, dowód osobisty, wiza), wypadek komunikacyjny, kradzież pojazdu, otrzymanie wezwania lub informacji o postępowaniu rozwodowym oraz wezwania do sądu w sytuacji, gdy stawiennictwo jest obowiązkowe. Wariant Max, oprócz przyczyn określonych w wariancie Plus, umożliwia rezygnację z innych przyczyn, które klient będzie w stanie udokumentować oraz z powodu następstwa choroby przewlekłej u osoby bliskiej ubezpieczonemu, współuczestnika podróży, jak też osoby bliskiej współuczestnikowi podróży.
Wartość dodana
Ubezpieczenie kosztów rezygnacji TU Europa dostępne jest gratis przy rezerwacji ofert w biurze
Fly.pl – Stale poszukujemy dodatkowych udogodnień dla naszych klientów – mówi Maciej Nykiel, dyrektor zarządzający
Fly.pl – Ponieważ wiemy, jak ważna jest możliwość rezygnacji z wyjazdu dla osób rezerwujących wakacje z dużym wyprzedzeniem, postanowiliśmy dać turystom pewność, że w razie nieprzewidzianej sytuacji, pieniądze przeznaczone na wyjazd nie przepadną – dodaje. Dyrektor Fly.pl podkreśla, że różnica między ofertą dostępną w jego biurze a proponowaną przez touroperatorów polega na wysokości zwracanej kwoty. W tym drugim wypadku turysta musi liczyć się zazwyczaj z udziałem własnym wynoszącym minimum 20 proc., a w niektórych wypadkach nawet kilkadziesiąt procent.
Przedsiębiorstwa działające na rynku turystycznym coraz intensywniej zabiegają o klientów. Duża konkurencja i brak możliwości różnicowania oferty sprzedawanej przez poszczególnych multiagentów skłaniają do szukania wartości dodanych i powodów, dla których klient powinien skorzystać z usług konkretnego biura. Ważne, by w procesie pozyskiwania kolejnych turystów nie bazować na rabatach kwotowych, bo te jak wiadomo, zwiększają wolumen sprzedaży, ale tylko chwilowo, nie pozwalając jednocześnie zbudować bazy lojalnych klientów. A to właśnie powracający po kolejne wakacje turyści są największą wartością agentów. MG