Przeczytaj, jak na to pytanie odpowiedzieli nasi rozmówcy i dołącz się do dyskusji na naszym profilu na Facebooku.
TAK Promowanie za pomocą znanych i dobrze postrzeganych marek jest zawsze dobrym pomysłem. Polsce brakuje takich produktów, dlatego trzeba wykorzystywać każdą okazję, żeby przełożyć ich dobre cechy na promocję kraju. Polska wódka uznawana jest na świecie za jedną z lepszych, więc nie widzę powodu, żeby tego nie podkreślać. Należy jednak robić to bardzo umiejętnie pamiętając, że wciąż walczymy z negatywnymi stereotypami. Przykłady jednak wielu krajów, jak na przykład Finlandii, pokazują, że można produkować uznaną w świecie wódkę i nie budzić od razu niepożądanych skojarzeń.
Bartłomiej Walas, wiceprezes POT, Warszawa
NIE Jeśli myślimy o Polsce w kategorii destynacji, miejsca atrakcji geograficznych czy historycznych, to skupmy się na szukaniu ciekawych pomysłów na promowanie tych regionów czy produktów, a nie lansowaniu rodzimych alkoholi. Niech robią to firmy na własny rachunek.Promocję opartą na wódkach zostawmy innym – tym, którzy mają w tym względzie więcej doświadczenia i taką potrzebę. Bez względu na to, jak markowy jest polski alkohol, to jest to przede wszystkim używka i występuje w określonym podtekście. Wykorzystywanie go w reklamie może przynieść efekt odwrotny do zamierzo- nego. A nie o to przecież chodzi.
Zbigniew Frączyk, dyrektor ROT WŁ, prezes Forum ROT