Miasta mają problem z zatrzymaniem turysty na dłużej
Imprezy plenerowe stały się obecnie nieodzownym elementem krajobrazu chyba każdego miasta i miasteczka w Polsce. Nic dziwnego, wszak dobrze zorganizowany koncert, przegląd, festiwal czy pokaz to wyśmienity sposób na promocję danego miejsca i okazja do przyciągnięcia turysty.
Większe miasta prześcigają się w organizacji wielkich widowisk ze światowymi gwiazdami. Mniejsze stawiają na oryginalność,
organizując imprezy o określonym profilu tematycznym. Niestety, nie wszystkie ośrodki umieją wykorzystać popularność swoich imprez do promowania regionu i zwiększenia ruchu turystycznego.
Samorządy lokalne co roku wydają setki tysięcy zlotych na kampanie promocyjne regionów, starając się przyciągnąć do siebie turystów. Nie od dziś wiadomo jednak, że nic tak nie podnosi prestiżu i nie przysparza popularności miejscu, jak dobrze zorganizowana impreza. To dzięki niej uczestnik ma możliwość nie tylko wziąć udział w wyjątkowym wydarzeniu, ale i poczuć na własnej skórze atmosferę miejsca, w którym ono się odbywa. – Jeśli uczestnik imprezy będzie zadowolony z jej poziomu organizacyjnego, przełoży się to także na pozytywne postrzeganie miasta, w którym została zorganizowana, a przez to turysta zwiększy motywację do ponownego odwiedzenia miejsca przy okazji kolejnych wydarzeń, albo i niezależnie od nich. Dla miast i miasteczek organizacja imprez staje się więc kluczowym elementem kreującym markę – przekonuje Adam Mikołajczyk, prezes zarządu Fundacji Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc. – Żadne katalogi, foldery reklamowe ani filmy promocyjne nie przekażą w równym stopniu tych pozytywnych emocji i nie oddadzą atmosfery czy przeżyć z danego miejsca, co bezpośredni z nim kontakt w czasie festiwalu czy koncertu. W promowaniu miejsc o to przecież głównie chodzi, żeby wywołać silne pozytywne skojarzenie z miejscem, tak aby turysta chciał do niego wrócić – kontynuuje Mikołajczyk.
Duże ośrodki miejskie, dysponujące sporym budżetem, stać na zafundowanie odbiorcom spektakularnych widowisk. Dla mniejszych powodzenie imprez może odgrywać kluczową rolę w budowaniu rozpoznawalności, ale – jak się okazuje – musi temu towarzyszyć również przemyślana strategia promocyjna miasta.
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 11 (1-16 czerwca 2013)
2013-06-12 16:26:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»