Niemcy promują się kulturą
Nasi zachodni sąsiedzi umacniają swoją pozycję wśród najpopularniejszych destynacji europejskich. Trzeci rok z rzędu zajmują pod tym względem drugą pozycję, zwiększając dystans dzielący ich od trzeciej Francji i doganiając pierwszą Hiszpanię. Cel na kolejne lata to 80 mln noclegów rocznie.
Niemcy coraz szybciej doganiają europejską destynację numer jeden. Podczas gdy w 2012 r. liczba zagranicznych turystów w Hiszpanii wzrosła w stosunku do roku 2011 o 3 proc., a we Francji pozostała bez zmian, w Niemczech przybyło aż 7 proc. odwiedzających. W efekcie do naszego sąsiada przyjechało 46 mln osób, które skorzystały z 68 mln noclegów i wydały łącznie 36 mld euro. Liczby przemawiają na korzyść Niemiec, które chcą sięgnąć po palmę pierwszeństwa wśród europejskich destynacji. – Niemiecki przemysł turystyczny trzeci rok z rzędu osiąga rekordowe wyniki, – mówi Ernst Burgbacher, członek niemieckiego parlamentu. Siłą napędowa dalszych wzrostów ma być turystyka kulturowa, w której Niemcy już przodują w Europie.
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 12 (16-30 czerwca 2013)
2013-06-20 16:37:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»