Brak potwierdzenia gwarancji grozi karą
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, organizator jest zobowiązany wydać każdemu klientowi, który wpłaca kwotę powyżej 10 proc. ceny imprezy, pisemnego potwierdzenia posiadanej przez niego gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej. Brak potwierdzenia posiadania gwarancji może mieć dla organizatora turystyki przykre konsekwencje.
Obowiązek, o którym mowa wynika z art. 14 ust. 4 ustawy o usługach turystycznych i polega na konieczności przedstawienia klientowi w formie pisemnej informacji dotyczącej posiadanej przez organizatora gwarancji lub umowy ubezpieczenia, a także wskazania sposobu ubiegania się o wypłatę środków przez klienta w wypadku niewypłacalności biura podróży. Ustawa wyraźnie nakłada ten obowiązek na organizatorów turystyki, którzy powinni zadbać, aby reprezentujący ich agenci również takie pisemne potwierdzenia posiadania gwarancji turystom przekazywali. Pośrednicy turystyczni nie zostali przez ustawę wskazani jako posiadający taki obowiązek. (...) KW
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 12 (16-30 czerwca 2013)
2013-06-24 16:27:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»