Wzmocnić wizerunek!
Prezentacja rankingu Touroperatorzy 2013 przygotowanego przez „Wiadomości Turystyczne” spotkała się z dużym zainteresowaniem środowiska. Towarzysząca mu Konferencja Organizatorów Turystyki potwierdziła, że głównym problemem branży wcale nie są kwestie finansowe, ale wizerunkowe biur.
Wyniki rankingu zaprezentowała prof. Ewa Dziedzic z Katerdy Turystyki SGH. – Jest to już siódma edycja rankingu przeprowadzonego przez „Wiadomości Turystyczne”. Analizowano wyniki największych polskich organizatorów. Obroty pierwszej trzydziestki wyniosły 3,97 mld zł. Liderem pod względem obsłużonych klientów jest Itaka, która w tym roku zapowiada osiągnięcie pułapu pół miliona klientów. Jest to liczba przemawiająca do wyobraźni. Grecos jest na pierwszym miejscu pod względem zysków uzyskanych z organizacji imprez w roku 2012. Całkowity zysk touroperatorów wyniósł 30 mln zł. Największym kapitałem własnym dysponuje Rainbow Tours – mówiła Dziedzic. Profesor przypomniała również o wydarzeniach, którymi w zeszłym roku żyła cała branża. – Może to niezręcznie zabrzmi, ale w sezonie ogórkowym media miały bardzo atrakcyjny temat: bankructwa. Niestety utrwaliła się bardzo negatywna opinia o biurach podróży – mówiła.
Tymi słowami Ewa Dziedzic otworzyła dalszą część konferencji, podczas której wystąpił ekspert turystyki Andrzej Betlej. – Rok 2012 był dziwny. Nie było wcześniej takiego roku, kiedy były takie wahania, od wielkiego optymizmu do wielkiego pesymizmu. Jednak pesymizm powinien ustąpić – przewidywał Betlej. – W ciągu ostatnich pięciu lat Polska była zdecydowanym liderem wzrostu PKB w Unii Europejskiej: 18,4 proc. Jednak wysokie wzrosty PKB w Polsce nie przełożyły się na wzrosty w turystyce – mówił Betlej. – Jest to popyt odłożony i on w końcu się ujawni – przekonywał. (...)
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 13 (1-15 lipca 2013)
2013-07-03 16:37:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»