Sprzedaż własna nie zastąpi agencyjnej
Dla większości touroperatorów najważniejszym kanałem dystrybucji oferty pozostaje zewnętrzna sieć agencyjna. Jednak widać na rynku próby zmniejszenia udziałów agentów w sprzedaży produktów. Niektórzy spośród organizato- rów wyraźnie koncentrują się na własnych kanałach dystrybucji. Strategia ta spotkała się z szerokim odzewem w branży i wywołała pytanie o to, czy wytyczonym szlakiem podążą inni.
Sprzedaż agencyjna zyskuje coraz większą konkurencję ze strony
sieci sprzedaży własnej touroperatorów: salonów firmowych, franczyzowych i stron internetowych biur. Zdecydowane kroki w kierunku utrwalenia takiego modelu dystrybucji oferty turystycznej podjęło TUI Poland. Organizator, aby minimalizować koszty i zwiększyć kontrolę poziomu obsługi klienta, konsekwentnie wycofuje się ze współpracy z agentami, rozbudowując własne kanały dystrybucji. Szef TUI przekonuje, że za takim rozwiązaniem przemawiają wyniki finansowe. Skoro turystyką – jak każdym innym biznesem – rządzą pieniądze, czy oznacza to, że model dystrybucji z pominięciem agentów, jako bardziej ekonomiczny, zdominuje rynek? (...) AO
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 14 (16-31 lipca 2013)
2013-07-24 16:41:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»