Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

W dużym mieście lepsza franczyza

Profesjonaliści są zgodni co do faktu, że decyzja o rodzaju działalności agencyjnej powinna zależeć od lokalizacji biura, a co za tym idzie od realnych szans na pozyskanie licencji na sprzedaż oferty wiodących touroperatorów. Duże miasta to raczej miejsce na biura franczyzowe, mniejsze na samodzielną agencję turystyczną.

W Polsce koncept franczyzowy rozwijany jest przez coraz więcej firm. Wśród nich znajdują się takie marki, jak Itaka, TUI Poland, Rainbow Tours, Neckermann czy Grecos, ale także Wakacje.pl, Urlopy.pl czy ABC Świat Podróży. Zainteresowani wzięciem licencji mogą związać się zarówno z touroperatorami, jak i z multiagencjami. Zanim przedsiębiorca podpisze umowę, powinien przeanalizować, czy nie lepiej jednak postawić na niezależność.
Eksperci od kilkunastu miesięcy powtarzają, że rynek turystyczny w Polsce ulega konsolidacji, a trend ten będzie się nasilał. Powodem zjawiska jest zbyt duża konkurencja wśród stosunkowo niewielkich przedsiębiorstw, które działają jedynie na lokalnych rynkach. Wraz z rozwojem technologii rynek odbiorców usług turystycznych z geograficznego punktu widzenia jednocześnie się kurczy i poszerza, co oznacza, że klienci nie muszą wcale korzystać z porad agencji znajdujących się blisko ich miejsca pracy lub zamieszkania, mogą kupować wakacje u agentów zlokalizowanych w zupełnie innych rejonach miasta, a nawet kraju. Taki stan rzeczy sprawia, że za konkurencję uznać należy nie tylko sąsiadujące biura podróży, ale wszystkie biura, których pracownicy mają siłę i umiejętność dotarcia do osób potencjalnie zainteresowanych zakupem zorganizowanych wakacji. W obliczu takiej sytuacji warto zastanowić się, co jest korzystniejszym rozwiązaniem – prowadzenie własnego punktu sprzedaży, który trzeba promować i rozwijać samodzielnie, czy związanie się z rozpoznawalną marką, która zapewnia szereg korzyści, ale jednocześnie stawia wysokie wymagania i narzuca nierzadko restrykcyjne zasady współpracy. (...) MG


>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 14 (16-31 lipca 2013)


2013-07-30 16:36:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter