Przewoźnik ogłosił uruchomienie usługi Wizz Tours, która ma połączyć lot obsługiwany przez przewoźnika z pobytem w hotelu. Zgodnie z prawem, by prowadzić taką działalność, przedsiębiorca musi uzyskać wpis do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych.
Wakacyjne pakiety Wizz Air, oferowane przez stronę
www.wizztours.com , mają być dostępne dla klientów od października 2013 r. Po uruchomieniu serwisu w Polsce i na Węgrzech w planach znajduje się wprowadzenie usługi także na inne rynki. Produkt będzie bazował na lotach Wizz Air i 30 tys. hoteli dostarczanych przez partnera przewoźnika, jakim został Travellink. Atutem Wizz Tours mają być niskie ceny, a to dzięki temu, że usługi będą sprzedawane tylko przez internet.
W zgodzie z prawem
W Unii Europejskiej pakietowanie usług turystycznych podlega konkretnym regulacjom prawnym, które w Polsce przewidują konieczność uzyskania wpisu do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych. A to z kolei wymaga uzyskania zabezpieczenia działalności w postaci gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej. Wizz Air zapytany o te dokumenty początkowo tłumaczył, że o licencje dbać będzie partner przewoźnika, czyli bank hotelowy Travellink, prawdopodobnie mając jednak na myśli prawo do sprzedaży miejsc w różnych obiektach. – W ramach serwisu oferować będziemy loty, połączone z możliwością zakwaterowania. Przy doborze partnera usługi, zdecydowaliśmy się na markę turystyczną Travellink, która współpracuje z największymi liniami lotniczymi na świecie. Będzie ona dbać o wszystkie elementy techniczne oferowanych pakietów tj. o system rezerwacyjny, obsługę klienta, czy licencje. Wizz Air zaś odpowiedzialny będzie za działania marketingowe i sprzedażowe – tłumaczy Daniel De Carvalho, corporate communication manager w Wizz Air. W kolejnej rozmowie Daniel De Carvalho poinformował, że Wizztours.com do października spełni wymagania polskiego ustawodawcy. – Obecnie jesteśmy na etapie przygotowań i realizacji niezbędnych procedur związanych ze spełnieniem standardów. Priorytetem jest sfinalizowanie wszystkich formalności, tak by oferta była zgodna z wymaganiami polskiego ustawodawcy i międzynarodowymi regulacjami – wyjaśnia. (...) MG
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 15 (1-15 sierpnia 2013)