Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Banki miejsc hotelowych oferują pakiety turystyczne

Touroperatorzy o klienta rywalizują już nie tylko między sobą. Na turystyczną arenę wkracza coraz więcej podmiotów, które tradycyjnie uważane były za przedsiębiorstwa wspomagające, a przynajmniej uzupełniające ofertę tradycyjnych organizatorów.

Już nie tylko linie lotnicze chcą zachęcić klientów do kupowania za ich pośrednictwem całych pakietów wakacyjynch, także banki miejsc hotelowych postanowiły zrobić użytek ze swojej zawartości. Banki hotelowe to przedsiębiorstwa często należące do olbrzymich koncernów turystycznych, takich jak TUI czy Thomas Cook, które mają w ofercie zakwaterowanie w różnych destynacjach na całym świecie. Przykładowo Hotelbeds.com (koncern TUI) chwali się, że oferuje pobyt w ponad 50 tys. hoteli w 147 destynacjach, sprzedając rocznie 14 mln nocy hotelowych. Do 2015 r. firma oczekuje 40-proc. wzrostu na wydatki marketingowe i wspierające sprzedaż, 43-proc. na technologię i 18-proc. na zatrudnienie. W ofercie Hotelbeds.com znajdują się nie tylko noclegi, ale także transfery, bilety na wydarzenia i możliwość wynajęcia samochodu. Lowcostbeds.com z kolei ma w ofercie ponad 150 tys. hoteli na całym świecie, a od dwóch lat działa aktywnie w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W ramach Lowcostholidays oferta budowana jest na bazie 5 tys. najbardziej popularnych hoteli, z tego 2 tys. oferowanych jest na wyłączność jedynie na rynkach niemieckojęzycznych. Klienci tego touroperatora w ramach pakietu nie otrzymują transferów. Lars Ludwig twierdzi, że doświadczenie, jakie firma zdobyła, prowadząc firmę transferową Resorthoppa pokazuje, że klienci chętnie korzystają z prywatnych przejazdów lub szybkich shuttle-busów. – Nikt nie chce już zatrzymywać się dwadzieścia razy w drodze do swojego hotelu – podsumowuje Lars Ludwig.
Przykładem może być Lowcostbeds, które uruchomiło działalność touroperatorską pod nazwą Lowcostholidays. Organizator zachęca 50-procentowymi zniżkami nie tylko Anglików, ale także klientów z Niemiec, Szwajcarii i Austrii. Lars Ludwig, dyrektor zarządzający na Europę Centralną i Wschodnią, twierdzi, że kierowana przez niego firma może agresywnie konkurować na rynku, a to dzięki przewadze oferowanych cen. Lowcostholidays działa na zasadach dynamicznego pakietowania. Atrakcyjne ceny, korzystne dzięki podpisanym gwarancjom hotelowym i braku prowizji, występującej u innych dynamicznie pakietujących touroperatorów korzystających z banku miejsc hotelowych, mają pomóc Lowcostholidays zdobyć udziały w rynku. Pobyty w destynacjach łączone są z tymi samymi lotami, a więc bazują na tych samych cenach wyjściowych, na których swoje propozycje tworzą konkurenci.
Już od kilku lat touroperatorzy przyznają, że ich środowisko konkurencyjne mocno się zmienia. Rozwój technologii sprawia, że turyści mogą korzystać z coraz szerszego portfolio produktowego tworzonego w oparciu o pojedyncze usługi łączone przez systemy informatyczne w pakiet, który dokładnie odpowiada preferencjom poszczególnych podróżnych. W turystyce sukces odnosi już nie tylko zindywidualizowane podejście do klienta i dopasowany marketing, ale przede wszystkim zindywidualizowana oferta, którą można szybko i łatwo zbudować samodzielnie. MG

2013-08-29 14:47:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter