Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

SONDA Czy warto pracować z dużymi sieciami agencyjnymi?

Przeczytaj, jak na to pytanie odpowiedzieli nasi rozmówcy i dołącz się do dyskusji na naszym profilu na Facebooku.

TAK/NIE To trudne pytanie, bo Almatur działa jako touroperator i prowadzi sieć agencyjną. Myślę jednak, że w kwestii współpracy touroperatorów z agentami kluczowa jest przede wszystkim skuteczność tych drugich. Dla biura podróży cenny jest zarówno agent reprezentujący małe biuro, jak i duży – związany z siecią agencyjną, o ile efektywnie sprzedają ofertę. Z ekonomicznego punktu widzenia, bardziej opłaca się współpracować z dużymi sieciami agencyjnymi, bo koszty obsługi współpracy są niższe, należy jednak oszacować, czy to przekłada się na zyski i czy nie lepiej zainwestować w kilku pojedynczych agentów. 

Wiesław Krawczyński, Almatur, Warszawa


TAK Biura podróży działające w ramach sieci agencyjnej osiągają stopniowo coraz mocniejszą pozycję na lokalnych rynkach dzięki silnej, rozpoznawalnej marce, nowoczesnym narzędziom sprzedażowym i synergii działań marketingowych. Dzięki temu touroperatorzy znajdują w sieci wyróżniających się na rynku partnerów zdolnych do podejmowania wspólnych akcji promocyjnych. Klienci z kolei czują się bezpieczniej, korzystając z usług biur działających pod znaną, ogólnopolską marką. W ten sposób beneficjentami konsolidacji biur agencyjnych stają się nie tylko biura działające w ramach sieci, lecz wszystkie podmioty obecne na rynku turystycznym. 

Jolanta Kołodziejczyk, Wakacyjny Świat, Warszawa


TAK Przy założeniu, że duża sieć agencyjna jest zainteresowana długofalową współpracą, doskonaleniem i wspieraniem sprzedaży agencyjnej, a nie osłabianiem roli agenta i przejęciem jego bazy klientów. Współpraca z siecią oferującą różnorodny produkt, o mocnej marce budzi zaufanie klientów, co na pewno zwiększa możliwości sprzedażowe. Niewątpliwie zaletą dla agenta są przeprowadzane różnego rodzaju szkolenia, wsparcie techniczne, helpdesk i odpowiednie wynagrodzenie prowizyjne dla niego. Problem zaczyna się w wypadku zmiany strategii sprzedażowej sieci, stosowania nieetycznych działań biznesowych, wówczas w uzależnieniu od sieci widzę duże zagrożenie dla działalności agencyjnej. 

Danuta Cyrska, BP Fantur, Poznań


NIE. Duże sieci agencyjne opłacalne są dla słabszych, nowych organizatorów, bo w ten sposób mogą zaistnieć na rynku, jednak współpraca z nimi ma też minusy. Sieci agencyjne mogą mieć wynegocjowane lepsze warunki prowizyjne, terminy płatności, a w wypadku ich upadłości organizator narażony jest na większe straty niż u pojedynczych biur. Sieć nastawiona jest na wysokie obroty, ponieważ ma duże koszty, co koliduje z indywidualnym podejściem do klienta. Kładzie się nacisk na pozyskiwanie klientów upominkami, a nie profesjonalną obsługę, wreszcie limity sprzedażowe zmuszają do sprzedawania ofert nie zawsze najlepszych dla klienta. 

Katarzyna Kolanowska, biuro World Tour Sopot 



2013-09-09 16:27:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter