Turystyka oparta na czarterach jest stabilna
Do niedawna czarterowe linie lotnicze walczyły o partnerów biznesowych jedynie między sobą. Dziś w ich bezpośrednim otoczeniu konkurencyjnym pojawiają się przewoźnicy niskokosztowi i regularne linie lotnicze.
Mimo coraz odważniejszego wkraczania nieczarterowych przewoźników na rynek turystyczny, branża zgodna jest co do faktu, że obecny rozkład sił między liniami lotniczymi jest optymalny, a sytuacja coraz stabilniejsza. Od ubiegłego roku z polskiego nieba zniknęły trzy linie czarterowe. Jako pierwsza działalność zakończyła w czerwcu 2012 r. Air Poland. Kolejnym przewoźnikiem, który przestał operować był OLT Express. W tym roku wraz z upadkiem GTI Travel, bankructwo ogłosiły linie Sky Airlines należące do tureckiej spółki KayiGroup. Branża, zarówno w ubiegłym roku, jak i teraz przyznaje, że samoloty, które wypadły z rynku, udało się zastąpić innymi. – Nagłe i niespodziewane wyjście z rynku linii Sky Airlines nie spowodowało zmian w naszym programie – mówi Maciej Madej, dyrektor działu czarterów w Neckermann Polska. – Brakujące miejsca udało się szybko dokontraktować u innych przewoźników lub odkupić od touroperatorów – dodaje Maciej Madej. (...)
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 17 (1-15 września 2013)
2013-09-13 16:32:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»