Bilety lotnicze poprawią wyniki agenta
Sprzedaż biletów lotniczych regularnych przewoźników to produkt, który biura podróży chętnie włączają do swojego portfolio. Choć, by móc wystawiać bilety lotnicze, trzeba być agentem zrzeszonym w IATA, to sprzedawać przeloty może praktycznie każdy. Wystarczy zawrzeć odpowiednie umowy z konsolidatorem biletów lotniczych.
Według danych IATA sprzedaż biletów lotniczych liczona według kryterium wielkości obrotu w 60 proc. realizowana jest przez biura podróży. W 2012 r. przez system rozliczeń BSP (Billing and Settlement Plan), którym IATA zarządza w 177 krajach, przeszło 251,8 mld USD. Krzysztof Mówka, prezes First Class S.A, mówi, że choć biznes ten stał się trudny, nadal jest intratny. – Linie lotnicze obniżają prowizje, klienci coraz chętniej korzystają z wyszukiwarek internetowych, mimo to nasza firma urosła rok do roku pod względem przychodów o ok. 20 proc. – twierdzi Krzysztof Mówka. A to oznacza, że klienci, zarówno indywidualni jak i korporacyjni nie rezygnują z usług tradycyjnych biur sprzedających bilety lotnicze. Choć systemy elektroniczne potrafią szybciej odpowiedzieć na zadane im pytanie, to przewaga kasjera lotniczego polega na umiejętności znalezienia oferty dokładnie odpowiadającej potrzebom klienta. (...) MG
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 19 (1-15 października 2013)
2013-10-03 16:35:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»