Niedopełnienie obowiązku informacyjnego może kosztować
W okresie przedwakacyjnym prezes UOKiK wydał dwie decyzje przeciwko organizatorom turystyki stwierdzające naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest uprawniony do prowadzenia postępowań w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorcy oferujący usługi konsumentom nie naruszają ich praw. Duża część tych postępowań dotyczy właśnie biur podróży, ponieważ ich klientami praktycznie zawsze są konsumenci, a regulacje dotyczące obowiązków biur podróży i wymagań odnośnie do treści umów są stosunkowo rozbudowane. Zgodnie z art. 24 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów zakazane jest stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów, a przez taką praktykę należy rozumieć: 1) stosowanie postanowień wzorców umów, które zostały wpisane do rejestru postanowień wzorców umowy uznanych za niedozwolone, 2) naruszanie obowiązku udzielania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji. (...) KW
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 19 (1-15 października 2013)
2013-10-09 16:32:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»