Spotkania konsumenckie wypierają imprezy branżowe
Coraz więcej turystycznych imprez targowych w Polsce profiluje się na wydarzenie konsumenckie. Tylko nieliczne wciąż aspirują do miana ważnych spotkań branżowych. Targi tym samym dostosowują się do oczekiwań branży – deklarują organizatorzy i walczą o przetrwanie.
W Polsce już niemal każde większe miasto posiada własną imprezę targową. – Na większości tych wydarzeń odchodzi się od spotkań branżowych na rzecz konsumenckich. Jedynie w Warszawie i Poznaniu targi utrzymują swoją rangę jako wydarzenie branżowe, o wymiarze biznesowym – ocenia Piotr Olczak, koordynator działu marketingu Międzynarodowych Targów Turystycznych we Wrocławiu.
I dodaje: – Widać to w samej strukturze wystawców: jest coraz mniej touroperatorów, a dominują regionalne i lokalne organizacje turystyczne, miasta, gminy, obiekty turystyczne, które nastawiają się na gości indywidualnych. Jak ocenia Olczak taki trend będzie się w kolejnych latach utrzymywał. Jego zdaniem dwie największe w kraju imprezy – TT Warsaw i Tour Salon – będą się nastawiać na branżę, a pozostałe na konsumentów – mówi. Faktem jest, że wszystkie wydarzenia targowe w Polsce są w pełni otwarte na gości indywidualnych i skupiają się na ofercie dla nich. Przedstawiciele przemysłu targowego przyznają, że im więcej mogą przyciągnąć gości indywidualnych, tym więcej jest wystawców. W konsekwencji muszą rozbudowywać część konsumencką. – Organizujemy na targach mnóstwo atrakcji dla publiczności, by zapewnić wystawcom dużą liczbę odwiedzających, m.in. activity expo, czyli spotkania z gwiazdami sportu, zawody, konkursy, giełdę agroturystyczną, scenę z występami, konkursami i nagrodami – potwierdza Dorota Solochewicz, dyrektor projektu w Międzynarodowych Targach Gdańskich. (...) AO
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 2 (16-31 stycznia 2014)
2014-01-22 09:12:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»