Niemiecki gigant mediowy inwestuje mocniej w turystykę
Niemiecka grupa mediowa ProSiebenSat.1 przejmuje udziały w firmie Comvel, będącej właścicielem portali Weg.de i Ferien.de.
Właściwym kupującym jest dom mediowy Seven Ventures będący spółką-córką ProSieberSat.1. Sprzedający natomiast to firma Media Ventures należąca do operatora reklamy zewnętrznej Dirka Ströera (Ströer obecny jest także na polskim rynku reklamowym.
Comvel powstał w 2005 r. i należy obecnie do pięciu największych portali turystycznych w Niemczech. Według portalu Fvw.de jego zeszłoroczny obrót osiągnął poziom 290 mln euro. Niemiecki rynek turystyczny wart jest 52 mld euro, przy czym sama część internetowa stanowi ok. 40 proc., co przekłada się na wartość 20 mld euro. Weg.de to agent turystyczny, Ferien.de jest z kolei operatorem turystycznym tworzącym własne pakiety w ramach dynamicznego pakietowania. Zmiany właścicielskie nie pociągają za sobą zmian menadżerskich. (...) MG
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 3 (1-15 lutego 2014)
Na zdjęciu Christian Wagner: Rynek turystyki internetowej, dużo zyskuje dzięki reklamie telewizyjnej, należy do najszybciej rozwijających się rynków e-commerce.
2014-02-14 16:31:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»