W 2012 r. Portugalię odwiedziło 7,7 mln gości z zagranicy. – Podstawowe rynki, z których przyjeżdżają turyści do Portugali to Hiszpania (1,2 mln), następnie: Niemcy (0,8 mln), Francja (0,74 mln), Brazylia (0,5 mln) i Holandia (0,48 mln) – podaje Ewa Waligórska z Turismo de Portugal. Jak na tym tle prezentują się polscy turyści? – Polskich gości w hotelach portugalskich było 107,5 tys. Jest to niestety spadek o 5 proc. w porównaniu z rokiem 2011. Osobo-noclegów polscy turyści wypracowali 391,3 tys. Polacy zdecydowanie wybierają region Algarve (34 proc.) słynący z pięknych plaż oraz Maderę (30 proc.) – relacjonuje Waligórska.
Pokazać Portugalię
W poprawie tych wyników ma pomóc firma JC Tours, debiutująca w Polsce. Jest to Destination Managment Company, która na polskim rynku reprezentuje m.in. firmy JC Portugal, hotele Four Views z Madery czy Barracuda Tours – DMC z Cabo Verde. – Chcemy być państwa partnerem w Portugali – deklaruje Barbara Klary, przedstawicielka JC Tours na Polskę. Jak zapewnia firma legitymuje się ponad 20-letnim doświadczeniem. – Posiadamy dwa biura w Lizbonie i na Maderze, mamy własną bazę transportową. Realizujemy eventy, współpracujemy z touroperatorami i firmami incentive. Pokazujemy zarówno Portugalię rozrywkową, jak, i kulturalną – mówi. Firma blisko współpracuje także z narodowym przewoźnikiem portugalskim – TAP Portugal. – Linia oferuje najdogodniejsze połączenia między Polską a Lizboną: w sezonie letnim lata 7 razy w tygodniu, a w zimowym 4-5 razy – mówi Marek Sławatyniec, dyrektor generalny Aviareps na Polskę, przedstawiciela TAP Portugal. (...) AO
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 4 (16-28 lutego 2014)