Dogonić stronę internetową
Linie lotnicze poszerzają zakres swoich usług nie tylko poprzez rozbudowę siatki połączeń, ale także przez tworzenie kompleksowych produktów turystycznych zawierających cały szereg usług dodatkowych.
Dla systemów GDS wyzwaniem staje się włączenie tych ostatnich do sprzedaży.
Badania firmy analitycznej IdeaWorksCompany pokazują, że sprzedaż usług dodatkowych stanowiła w 2013 r. ok. 6 proc. całkowitych dochodów linii lotniczych, osiągając szacunkową wartość 42,6 mld dol. Oznacza to wzrost w stosunku do 2012 r. o 6,5 mld dol. 56 proc. przychodu generowanego przez usługi dodatkowe dystrybuowane jest za pośrednictwem stron internetowych przewoźników, bezpośrednio na pokładzie samolotu, a coraz częściej także przez agentów turystycznych. By umożliwić tym ostatnim sprzedaż pakietów zawierających szerszy zakres usług, systemy GDS muszą nauczyć się zamieszczać je w czytelny sposób w swoich maskach rezerwacyjnych. Okazuje się, że proces ten nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać. (...) >> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 4 (16-28 lutego 2014)
2014-02-24 16:30:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»