Firma rozpoczęła swoją działalność w roku 1989 i sukcesywnie poszerzała ofertę, zaczynając od nawiązania współpracy z jedną ze szkół Embassy w Anglii (w 1991 r.). Dalszy rozwój wiązał się z uruchomieniem regularnych połączeń z Londynem i zorganizowaniem pierwszego obozu językowego w Anglii (w 1998 r.). Przełom w polityce Atas nastąpił w roku 2000, gdy poszerzono usługi o ofertę wypoczynkową dla młodzieży. Pomimo stopniowego urozmaicania usług (z czasem pojawiły się kursy na Malcie, w USA, planowana jest ekspansja do Chin i Brazylii), od ponad 20 lat wciąż najbardziej popularne są wyjazdy do Wielkiej Brytanii.
Jak twierdzi prezes i właściciel Atas – Andrzej Sławiński: Naszą misją jest organizowanie imprez turystycznych, które łączą aktywny wypoczynek ze zwiedzaniem oraz nauką, ze szczególnym uwzględnieniem poznawania nowych kultur i języków obcych podczas wyjazdów zagranicznych.
Agencja współpracuje od 2011 r. z nauczycielami polskich szkół – zorganizowano dla nich konkurs „Wartościowa Wycieczka Szkolna”. Wyróżnienie w tym konkursie otrzymują pedagodzy, którzy szukają niekonwencjonalnych metod nauczania i angażują się w organizowanie wycieczek, wyjazdów. W tym roku odbędzie się już III edycja konkursu.
Atas jest obecnie jednym z liderów sprzedaży zagranicznych kursów językowych w Polsce. Oprócz sprzedaży kursów, sam je organizuje – rocznie są to wyjazdy dla kilku tysięcy młodych ludzi (w trakcie wakacji i roku szkolnego).
Przez 25 lat firma rozwijała się systematycznie – obecnie posiada trzy biura w Warszawie (dziewięć w całej Polsce) i zatrudnia około 50 osób.
Plany firmy na najbliższy rok to rozbudowanie sieci sprzedaży (poszerzanie oferty o kolejne kraje) i promocja własnego programu „Niestandardowa Nauka Języka Angielskiego poza Europą”. KS