Jak zadbać o PR w małej firmie?
Dbałość o PR, czyli dosłownie o „relacje publiczne”, to sprawa oczywista w dużych firmach. Ale to nie znaczy, że o dobrą komunikację nie powinny dbać także najmniejsze podmioty. W końcu żadna firma nie jest na tyle mała, by nie móc walczyć o nowych klientów i lepszy wizerunek.
Każda firma była kiedyś małym przedsiębiorstwem, które w wielu przypadkach urosło do pokaźnych rozmiarów. Ci, którzy odnieśli sukces, wiedzieli w co i jak inwestować. Jednym z takich elementów był z pewnością PR, bo to on odpowiada za budowanie wizerunku firmy, umacnianie jej pozycji na rynku i pozyskiwanie nowych klientów. Co jednak jeśli nie dysponujemy wielkimi budżetami, nie mamy zewnętrznej agencji PR i działamy tylko na rynku lokalnym? Żaden problem! W public relations najważniejsza jest dobra komunikacja oraz budowanie wizerunku firmy, a nie reklama sama w sobie. To oznacza, że działając w tym obszarze z pewnością nie wyda się tyle, co na reklamę. Jednak efektów pracy nad wizerunkiem również nie można się spodziewać z dnia na dzień. PR to działania długofalowe, mające na celu wywindowanie marki w umysłach klientów w oparciu o jej wartości. Prawdopodobnie wiele biur podróży już prowadzi działania PR-owe, w pełni sobie tego nie uświadamiając. Z tego względu mogą one być ze sobą nieskoordynowane i niespójne. Dlatego czas by bardziej pochylić się nad tym zagadnieniem. (...) AO
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 6 (16-31 marca 2014)
2014-03-17 16:42:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»