Chargeback: prawo po stronie agentów
Korzystny wyrok w sprawie chargeback ucieszył agentów turystycznych. Do czasu jego uprawomocnienia jednak nie mogli ubiegać się o zwrot nienależnie pobranych kwot z ich kont. Opublikowane uzasadnienie do wyroku daje nadzieję na zmianę sytuacji.
Właśnie ukazało się uzasadnienie do wyroku w sprawie przeciwko agentowi turystycznemu o zwrot ok. 15 tys. zł z tytułu procedury bankowej obciążenia zwrotnego (tzw. chargeback). Brak zapłaty należności przez właścicielki wrocławskiego biura Alma skierował sprawę na drogę postępowania sądowego i sprawę wygrał (pisaliśmy o tym w numerze 8 „WT” 16-30 kwietnia 2014, „Agent wygrał w sprawie realizacji tzw. procedury chargeback”, s. 17.). Przypomnijmy, że chargeback polega na tym, że klient dokonujący płatności za produkt lub usługę za pomocą karty płatniczej, w przypadku niewywiązania się podmiotu z umowy, ma prawo zgłosić się do banku z wnioskiem o wycofanie transakcji. Przepis miał za zadanie zwiększyć zaufanie klientów do zawierania transakcji w obrocie bezgotówkowym. W praktyce jednak stał się sposobem dla konsumentów do masowego podważania umów sprzedaży. (...) SM
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystycznych nr 14(16-31 lipca 2014)
>> Pobierz treść uzasadnienia
2014-07-18 11:23:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»