Klastry turystyczne szansą dla regionów
Integracja samorządu terytorialnego z przedsiębiorcami turystycznymi w formie klastrów i konsorcjów, pozwala regionom na stworzenie konkurencyjnej oferty, a firmom na lepszą promocję. Obie strony jednak rzadko korzystają z tej formy współpracy, brakuje im ku temu wiedzy, umiejętności, ale nade wszystko chęci.
Konsolidacja branży turystycznej jest jednym z nieuchronnych procesów, jakie powinny zachodzić w najbliższej przyszłości w Polsce. Wspieranymi przez Ministerstwo Sportu i Turystyki wraz z Polską Organizacją Turystyki formami konsolidacji są klastry i konsorcja, łączące samorządy terytorialne z firmami działającymi w obszarze turystyki: biurami podróży, hotelami, agencjami turystycznymi, restauracjami, atrakcjami turystycznymi. – Proces integracji przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego z przedsiębiorcami jest niezwykle potrzebny dlatego, że wiele z naszych regionów ma dość słabą pozycję konkurencyjną nie tyko w zakresie promocji, ale i sprzedaży swojego produktu – mówił Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, podczas posiedzenia sejmowej podkomisji ds. turystyki. (...) AO
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystycznych nr 14(16-31 lipca 2014)
2014-07-21 16:14:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»