Agencie, pokaż prowizję !
Jedna z amerykańskich sieci franczyzowych zobowiązała swoich partnerów do podpisania nowej umowy franczyzowej. Pojawił się w niej kontrowersyjny zapis obligujący biura do wyraźnego informowania klientów o fakcie pobierania prowizji agencyjnej lub innego typu wynagrodzenia od organizatora wakacji.
Amerykańska sieć biur franczyzowych oczekuje, że biura pracujące pod jej marką zamieszczą na swojej stronie internetowej oraz w warunkach podróżowania, które należy przedstawić klientowi przed dokonaniem przez niego rezerwacji, bardzo wrażliwej informacji biznesowej. Regułka, która miałaby się pojawić w miejscach wskazanych przez licencjodawcę, powinna brzmieć mniej więcej w następujący sposób: „Pragniemy poinformować, że niektórzy dostawcy płacą nam lub firmie franczyzowej prowizje lub innego rodzaju wynagrodzenie za osiągnięcie limitów sprzedażowych lub innych celów, a także że mogą one wynagradzać naszych pracowników. By uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę internetową (należy podać adres strony internetowej, na której zamieszczone są warunki podróżowania).” Zarządzający siecią podkreślają, że agencja ma obowiązek wymagać od swoich konsultantów wyraźnego informowania klientów, zanim jeszcze zakupią usługi turystyczne, o konieczności zapoznania się ze wspomnianymi warunkami. (...) EG
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystycznych nr 17 (1-15 września 2014)
2014-09-03 11:00:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»