Czytaj w najnowszym numerze WT 3/2015
ROZMOWA NUMERU Organizatorzy w sieci - Marek Andryszak
Obawy agentów się potwierdzają - jak mówi Marek Andryszak, prezes TUI, rozwój sprzedaży przez internet jest nieunikniony. Za trzy, cztery lata ten kanał dystrybucji może stanowić w branży aż 40 procent całej sprzedaży.
Z OKŁADKI:
• Itaka zamyka się na agentów
Największy polski touroperator poszerzył kanały sprzedaży własnej. Agenci obawiają się, że skutkiem tego będzie masowe wypowiadanie umów. Już szykują oręż do walki o swoje prawa i planują wnieść sprawę do sądu.
• Turysta okiem Google. Internet ważnym źródłem inspiracji.
Badanie zachowań turystów pokazało, jakie elementy odgrywają istotną rolę w trakcie poszukiwań wakacji.
BIURA
• Exim wprowadził Maltę
To kolejny kierunek w ofercie touroperatora, gdzie przelot odbywa się tanimi liniami Ryanair. Oferta dostępna jest z wylotami z Wrocławia oraz z Krakowa.
• Alfa Star z nową gwarancją
Biuro podróży w przeddzień upływu terminu ustawowego ogłosiło pozyskanie nowej gwarancji. Zabezpieczenia w kwocie 20 mln zł organizatorowi udzieliło TU Europäische Reiseversicherung AG.
REGIONY
• KIT Karnawał Smaków
Od 24 stycznia do 8 lutego Małopolska zaprasza zainteresowanych tradycjami kulinarnymi, produktami lokalnymi i zdrową żywnością do udziału w Karnawale Smaków.
• Łódzki PIT walczy z „szarą strefą"
Pod koniec 2014 roku opublikowano II edycję Kodeksu Dobrych Praktyk. Jest to poradnik, który krok po kroku wyjaśnia jak zgodnie z prawem nalezy organizować wycieczki szkolne.
PRAWO
• Jaką umowę podpisać na transport samolotowy
Występują dwie formy umów na transport samolotowy: w formie czarterów i w formie biletów rejsowych.
• Obowiązkowe potwierdzenie otrzymania gwarancji
Obowiązek ten wynika z art. 14 ust. 4 ustawy o usługach turystycznych. Nakłada ona obowiązek na organizatorów turystyki, którzy powinni zadbać, aby reprezentujący ich agenci również takie pisemne potwierdzenia posiadania gwarancji przekazali turystom.
PORADNIA
• Dobre techniki sprzedaży kluczem do sukcesu
Korzystając ze sprawdzonych modeli sprzedaży pracownicy biur mogą w łatwy sposób nauczyć się finalizować transakcję.
SONDA
• Czy centra informacji turystycznej powinny sie komercjalizować?
>>Pamiętaj o prenumeracie
2015-02-02 09:50:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»