Czytaj w najnowszym numerze WT 5/2015
ROZMOWA NUMERU Klienci zdecydują o rynku. Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours opowiada o wojnie cenowej, konkurencji oraz dynamicznym wzroście spółki. Podkreśla, że firma stawia na ewolucyjny rozwój oraz zamierza urosnąć w tym roku o 15-20 proc.

Z OKŁADKI:• Frank dusi Szwajcarię
Mocny frank wpłynął negatywnie na przyjazdy Turystów do Szwajcarii. Kurorty próbują ratować sezon zimowy i zapobiegać odpływowi gości, oferując wartości dodatkowe, rabaty a nawet stały kurs wymiany walut.
• Dolnośląskie bez turystyki
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego spycha turystykę na boczny tor.
DESTYNACJE
• Polacy na Wyspach Kanaryjskich
Hiszpańskie wyspy są coraz popularniejsze wsród turystów. Promocja kierunku w Polsce ruszy już od marca. Wyspy Kanaryjskie znajdują się w ofercie prawie każdego touroperatora. Na prezentacji w Warszawie pojawiła się silna delegacja promująca kierunek.
• Disneyland zwiększa obroty
Po kiepskich wynikach z pierwszej połowy 2014 roku Disneyland wychodzi na prostą. Położony w podparyskim Marne-la-Vallée park rozrywki zanotował wzrost liczby odwiedzających, noclegów i średnich wydatków ponoszonych przez turystów.
BIURA
• Zespół walczy z szarą strefą
Zespół ds. wypoczynku i turystyki szkolnej dla dzieci i młodzieży zaproponował poprawki do projektu zmian w ustawie, które MEN w pewnej części uwzględnił. Brak spójności i transparentności przepisów dotyczących wypoczynku dzieci i młodzieży, to duży problem touroperatorów.
• Z Jarosławem Kuźniarem w świat
Popularny dziennikarz telewizyjny współtworzy biuro podróży Fabryka Rozsądku. Portal podróżniczy Goforworld.com prowadzony przez dziennikarza - działa od trzech lat.
PORADNIA
• Jak sprawić, by klienci wracali?
Gdy konkurencja na rynku jest bardzo duża , problemem jest nie to, jak przyciągnąć klienta, lecz to jak sprawić, by po kolejnym wyjeździe nie poszedł do konkurencji.
PRAWO
• Okres przechowywania dokumentacji
Prowadzenie działalności organizatora turystyki wymaga przygotowania i przechowywania wielu dokumentów, a niejednokrotnie przepisy prawa nie nakładają w tym zakresie szczególnych obowiązków.
• Koszty rezygnacji z imprezy
Agent turystyczny zwrócił się do redakcji WT z pytaniem o prawo klienta do rezygnacji z imprezy. Co do zasady w przypadku rezygnacji klienta organizator zawsze ma prawo do obciążenia go kosztami organizacji imprezy, które poniósł w związku z zawarciem umowy i późniejszą rezygnacją.
SONDA
• Czy zakaz spożywania alkoholu wzmacniają wizererunek miasta?

>>Pamiętaj o prenumeracie
2015-02-27 16:17:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»