Z OKŁADKI
• Jaśkowiak robi czystki w biurze promocji
Prezydent Poznania włączył biuro promocji miasta do gabinetu prezydenta.
ROZMOWA NUMERU
• Dążymy do równowagi
Piotr Henicz, wiceprezes Itaki podkreśla, że sprzedaż przez internet nie jest już tak spektakularna jak przed laty. Touroperator zamierza utrzymać pozycję lidera. W tym roku za cel obrał utrzymanie równowagi popytu i podaży.
BRANŻA TURYSTYCZNA• Traveligo.pl rozszerza ofertę • Nowa platforma rezerwacyjna • Rusza Planaxy.com • Gortat promuje Almatur
• Personalizacja oferty podstawą turystyki przyszłości
Według raportu Amadeusa turystykę do 2030 r. definiować ma sześć różnych typów klientów, do których należy dostosować oferty i sposób ich sprzedaży.
• Klienci kupujący pojedyncze usługi turystyczne przez internet objęci ochroną
Unia Europejska przychyliła się do postulatów branży w sprawie zabezpieczenia gwarancyjnego firm zajmujących się dynamicznym pakietowaniem.
• Samorządowcy postulują: wprowadźmy ruchome wakacje
Na zmianie wakacyjnych terminów skorzystałoby wiele gmin.
• Ryanair przejmuje rynek na Wyspach Kanaryjskich. Rośnie liczba lotów
Przewoźnik dodaje pięć połączeń na hiszpańskie wyspy.
BIURA
• Dobra strategia rozwoju sieci podstawą sukcesu
Wakacje.pl zwiększyły sprzedaż w kanale stacjonarnym o 61 procent.
• Kolejny wyrok w sprawie Summerelse
Klient upadłego biura otrzyma zwrot kosztów wyjazdu od Skarbu Państwa.
• Hellas wchodzi do sieci
Biuro będzie częścią greckiej sieci Mouzenidis Travel.
REGIONY
• Biura bez szans na pielgrzymów
Strona kościelna daje jasny przekaz, że głównym celem Światowych Dni Młodzieży nie jest turystyka.
• Jest szansa na ugodę w sprawie wykorzystania wizerunku Koziołka Matołka
W Pacanowie spór ze spadkobiercami twórców słynnego bohatera bajek trwa od ponad trzech lat.
• ITRP z nowym otwarciem – chcemy mieć większy wpływ na turystykę
Tegoroczne Walne Zebranie poparło nową strategię działania Izby.
• Kraków wzmacnia turystykę
Miszalski na czele Komisji Turystyki chce współpracować z branżą.
DESTYNACJE
• Dominikana dostrzeżona przez Polaków dzięki czarterom
Wycieczki na Dominikanę sprzedaje się w Polsce od lat, ale właściwą promocję rozpoczęto dopiero pięć lat temu.
• Turyngia zachęca ofertą kulturalną i możliwościami aktywnego wypoczynku
Zielone serce Niemiec promowało się na warsztatach GTM.
• Białorusini łatwiej zdobędą wizy
Polska ambasada w Mińsku ogłosiła przetarg na operatora centrów.
• Gambia otwiera się na nowe rynki. W Polsce gościł gambijski minister turystyki i kultury Benjamin A. Roberts.
MOTYWACJA AGENTÓW
• Prowizje i bonusy nie obronią słabego produktu
Jak podkreślają agenci wysokość prowizji jest ważna. O sprzedaży przesądzić może jednak dobrze przygotowana i atrakcyjna oferta.
• Przekonać agenta
Nowe biuro musi mieć atrakcyjny system motywacji, by przebić się z ofertą u agenta.
PRAWO
• Zadośćuczynienie za zmarnowany urlop
Według polskiego orzecznictwa nienależyte wykonanie usługi przez biuro podróży może być podstawą do żądania zadośćuczynienia.
ZMIANY W PRAWIE
Komisja Europejska przygotowuje zmiany do rozporządzenia WE 261/2004, które stanowi podstawę większości skarg klientów linii lotniczych dotyczących opóźnienia lotów. • Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego pracuje nad opracowaniem nowych procedur dostępu do kokpitu • Rozporządzenie Unii Europejskiej ograniczające maksymalną wysokość opłat za transakcje kartą płatniczą na terenie Wspólnoty.
PORADNIA
• Jak sprzedawać przez telefon?
Komunikować się można na różne sposoby: bezpośrednio, przez innych ludzi, mailowo oraz telefonicznie. Każda z tych dróg posiada inną specyfikę. Poradnia poświecona będzie skutecznemu porozumiewaniu się.
SYLWETKA
• Złapałam turystycznego bakcyla
Anna Birna w życiu ceni sobie samodzielność i niezależność, dlatego pociąga ją praca w turystyce.