Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Czytaj w najnowszym numerze WT 01/2016

ROZMOWA NUMERU Przyszłość jest niepewna
Dziś przedsiębiorcy turystyczni mówią, że w branży pewne jest tylko to, że nic nie jest pewne. Mariusz Jańczuk, prezes Itaki, mówi o najbliższej przyszłości polskiej turystyki, trudnej sytuacji geopolitycznej i jej wpływie na biznes.


Z OKŁADKI

 • POT bez wiceprezesa

Szef resortu sportu i turystyki poinformował, że w Polskiej Organizacji Turystycznej zlikwidowane zostały stanowiska doradców. Jednocześnie prezes POT zaproponował odwołanie wiceprezes Elżbiety Wąsowicz-Zaborek.

 • Udany start Enter Air na giełdzie

W połowie grudnia spółka ostatecznie weszła na Giełdę Papierów Wartościowych.

BRANŻA TURYSTYCZNA

 • Przyjazdówka zaniepokojona reakcją zagranicy

To, że brak stabilizacji politycznej negatywnie wpływa na turystykę, wiadomo od dawna. Teraz problem ten zaczyna dotyczyć także Polski.

 • Zmieniają się zasady certyfikacji punktów IT. Większe wymagania dla najlepszych

Planowane jest wprowadzenie e-certyfikacji, nowy regulamin musi być jednak zatwierdzony przez Regionalne Organizacje Turystyczne.

 • PIT skutecznie uczestniczy w kształtowaniu prawa. Izba świętowała 25-lecie. Podczas obchodów był czas na podsumowania.

BIURA

 • Funclub z ofertą dla wymagających. Operator wprowadza luksusowy produkt autokarowy.

 • Grecka inwestycja. Rainbow tworzy w Kokkino Nero wioskę turystyczną.

 • Branża musi się dostosować do nowych trendów. MROT szkoli w zakresie social mediów, promocji i finansowania.

DESTYNACJE

  • Panorama z dobrą frekwencją

Za nami pierwsza edycja targów Grecka Panorama. Wydarzenie wzbudziło zainteresowanie warszawiaków.

• Regiony niemieckie odnotowują wzrost ruchu turystycznego z Polski. TSS Polska podsumował sezon. Na roadshow w trzech polskich miastach zaprosił niemieckich partnerów.

 • Cypr chce wydłużyć sezon na okres jesienno-zimowy. Do przyjazdów jesienią Cypryjska Organizacja zachęca też Polaków.

 • Karyntia rozwija ofertę rodzinną. Region promuje nowe atrakcje w ośrodkach narciarskich.

REGIONY

 • Regiony potrzebują spotkań. Na forum ROT-ów rozmawiano o inwestowaniu w promocję i rozwoju turystyki.

 • Nowa formuła targów Na Styku Kultur. Zapowiada się dużo imprez towarzyszących

TRENDY 2016

 • Idzie rok nowej konkurencji. Od kilku lat systematycznie zmienia się struktura produktów.

 • Trzeba modyfikować ofertę. Na przyszły rok touroperatorzy planują wzrosty sprzedaży. Produkt kształtują, by obniżyć ryzyko.

 • Agenci z optymizmem. Mimo niepewnej sytuacji agenci liczą na zyski.

PRAWO

  • Kontrola też poza siedzibą. Zmiana zasad kontroli jest odpowiedzią na oczekiwania przedsiębiorców.

 • Umowy zlecenia obciążone składką ZUS podniosą koszty biznesu. Od 1 stycznia 2016 r. zmieniają się zasady oskładkowania umów zlecenia.

 • Ograniczenia czasowe dla umów. Umowy o pracę na czas określony tylko do 33 miesięcy.

• W postępowaniu UOKiK będzie korzystać z tzw. tajemniczego klienta

PORADNIA

 • Rekomendacje rządzą rynkiem

Nikt nie potrafi lepiej sprzedać usług agenta niż zadowolony turysta. Wykorzystywanie w strategii marketingowej testymoniali, czyli opinii klientów, którzy korzystali z usług biura, to idealny pomysł na pozyskanie kolejnych.

SYLWETKA

 • Stawiam na ciągły rozwój firmy
Andreo Grzębowski od 17 lat prowadzi biuro Flugo. Zdradza nam sekret, jak przetrwać na rynku.

 

 

2015-12-18 10:28:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter