Lufthansa przez kontrowersyjną opłatę traci rynek
Decyzja o wprowadzeniu od 1 września 2015 r. opłaty w wysokości 16 euro za rezerwacje lotów dokonywane za pośrednictwem globalnych systemów dystrybucyjnych pociągnęła za sobą spadek liczby rezerwacji. Sama decyzja budzi kontrowersje, jednak zdaniem prezesa zarządu Lufthansy Carstena Spohra nie wpłynęła ona na dochody firmy.
Innego zdania jest branża. Z raportu Travelport wynika, że tuż po wprowadzeniu opłat, w trzecim kwartale 2015 r., nastąpił spadek liczby rezerwacji dla połączeń świadczonych przez Lufthansa Group, które zastąpione zostały innymi rezerwacjami. Do podobnych wniosków skłania lektura raportu Tnooz, portalu zajmującego się technologiami w branży turystycznej. Wynika z niego, że w dwóch pierwszych tygodniach września nastąpił spadek o 16,1 proc. liczby rezerwacji dla Lufthansy w globalnych systemach dystrybucji. Jednocześnie liczba ta wzrosła dla konkurencji i wyniosła 10,7 proc. w przypadku Air France i 8,4 proc. jeśli chodzi o Alitalia. Z kolei w ankiecie przeprowadzonej miesiąc później przez Global Business Travel Association wynika, że spadek w dystrybucji biletów Lufthansy w GDS wyniósł 42 proc.
Lufthansa bez względu na wszystko traktuje wspomniane zmiany jako element szerszej strategii oraz dązeniu do zmiany ogólnych systemów rezerwacji i wobec tego nie zamierza się wycofywać ze swojej decyzji. BB
2016-01-11 13:31:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»