Łączne wydatki turystów okazały się być wyższe o 3,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Biura internetowe zanotowały wzrost wartości transakcji dokonanych online o 11,4 proc., zaś w przypadku agentów stacjonarnych sprzedaż była niższa o 4,3 proc. Znaczące różnice zanotowano także w obrocie biletami lotniczymi. Generalnie przewoźnicy zanotowali wzrost przychodów o 3,6 proc., przy czym lepiej radziły sobie internetowe kanały dystrybucji (+6,7 proc.), w stacjonarnych punktach obsługi klienta wartość sprzedaży była niższa o 9,2 proc.
Badanie, w którym przeanalizowano trendy zakupowe Brytyjczyków pokazało, że potencjalni klienci nie są zbyt optymistycznie usposobieni do sytuacji finansowej zarówno osobistej, jak i krajowej. Liczba osób, która patrzy pesymistycznie w przyszłość wzrosła o 10 pkt. proc. w stosunku do wyników notowanych w grudniu ubiegłego roku. Zaledwie 45 proc. badanych czuje się pewnie w obecnym miejscu pracy, dla porównania w ostatnim miesiącu 2015 roku odsetek tych osób wynosił 52 proc.
Kiepskie nastroje społeczne przekładają się negatywnie na gotowość do dokonywania zakupów, choć z drugiej strony wiele osób podkreśla, że także w 2016 roku zamierzają wydawać pieniądze na siebie i swoją rodzinę. Zakupy będą jednak mocno analizowane pod kątem stosunku ceny do jakości. MG