Z OKŁADKI
• Turcja z dużymi spadkami
Dwucyfrowe spadki w liczbie odwiedzających tureckie kurorty utrzymują się od zeszłego sezonu. Ostatni zamach tylko zaostrzył tę sytuację. Branża wini media za zniekształcanie obrazu kraju w oczach polskich turystów.
• Regiony oszczędzają na promocji. Przy ogólnym wzroście wydatków na promocję, najwięcej wydaje gastronomia i transport.
BRANŻA TURYSTYCZNA
• ITRP chce zmian w projekcie Funduszu. Fundusz, minimalna stawka godzinowa i deregulacja zawodu pilota –o tym dyskutował zarząd ITRP z wiceministrem Dawidem Laskiem.
• Brytyjscy przewoźnicy obawiają się wzrostu kosztów transportu
W branży turystycznej po Brexicie panują różne nastroje. Dominuje niepewność i lęk, że brytyjskie firmy stracą na konkurencyjności.
• Klienci biur boją się upadłości. Należy ich edukować. Z badań UKOiK wynika, że klienci częściej czytają umowy.
• Posłowie na sesji w Augustowie. Politycy debatowali o rozwoju turystyki wokół Kanału Augustowskiego.
BIURA
• LOT Travel dla agentów. Pojawi się w MerlinX. Touroperator nastawia się na współpracę z biurami agencyjnymi.
• Amadeus z wyższym certyfikatem IATA. W prace nad standardem NDC firma włączyła się w 2013 r.
• Sun&Fun ratuje się ofertą na Bałkanach. Dobrze sprzedają się wakacje w Bułgarii, Rumunii i Albanii.
DESTYNACJE
• Polska gwiazdą na Wschodzie. Dzięki kampanii POT i bezpośrednim połączeniom wzrosło zainteresowanie Polską w Chinach i Japonii.
• Tuluza zainteresowana polskimi turystami. Bezpośrednie połączenie z Warszawą ma zwiększyć napływ turystów z Polski.
• Patrząc na dane z rezerwacji, ten rok będzie lepszy dla rosyjskiej turystyki. Dane pokazują lekkie, sięgające 7 proc. zwyżki sprzedaży wyjazdów.
• Litwa zyskuje u polskich turystów
W zeszłym roku kraj odwiedziło o prawie 10 proc. Polaków więcej.
REGIONY
• Wrocław przyciąga bardziej niż ŚDM
Zagraniczne biura włączają Polskę do oferty ze względu na kulturę.
• Drobna opłata, lepszy klimat w Giżycku
Akcja promocyjna ma pomóc w zwiększeniu ściągalności opłaty klimatycznej od turystów wypoczywających w Giżycku.
AGENT – TOUROPERATOR
• Potrzebujemy równowagi
Wbrew pozorom przewaga touroperatorów w relacjach z agentami wcale nie jest oczywista.
• Agenci nadal na gorszej pozycji?
Relacje między zewnętrzną siecią sprzedaży a touroperatorami są nadal nierówne.
PRAWO
• Nagranie rozmowy uchroni przed odpowiedzialnością
Organizatorzy turystyki i agenci coraz częściej nagrywają rozmowy telefoniczne z klientami. Takie działanie jest dozwolone, a nagranie może stanowić dowód.
ZMIANY W PRAWIE
• W dniu 28 czerwca ogłoszony został tekst jednolity ustawy o ochronie danych osobowych • Od 1 stycznia 2016 r. stosuje się określone wprost odsetki ustawowe, rozliczając opóźnienia w przeprowadzanych transakcjach handlowych • Projekt nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych znalazł się w Sejmie.
AKADEMIA VAT
• Sprzedaż usługi hotelowej również z VAT marżą
Odsprzedaż przez biuro podróży lub agenta wyłącznie usługi hotelowej może podlegać opodatkowaniu według procedury rozliczania VAT dla usług turystycznych – mówi wyrok NSA.SYLWETKA
• Turystyka to moje przeznaczenie
Katarzyna Rospond uwielbia swoją pracę, ale chciałaby mieć więcej wolnego czasu na realizację pasji.
»zamów prenumeratę