Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Czytaj w najnowszym numerze WT 18/2016

Wakacyjne miesiące pozwoliły odrobić straty

Do 34. tygodnia rynek podróży zorganizowanych skurczył się o prawie 5 proc., ale latem branża zanotowała sprzedaż wyższą niż w 2015 roku.


Z OKŁADKI

 • LOT-y muszą się finansować

Lokalne Organizacje Turystyczne powinny przejmować inicjatywę, myśleć i działać jak przedsiębiorcy, a jednym z przykładów, na którym warto się wzorować jest Darłowska LOT, uważa minister Lasek.

 • Rosjanie wracają do Egiptu

Coraz bliżej do powrotu Rosjan nad Morze Czerwone.

ROZMOWA NUMERU Porty muszą współdziałać

Zdaniem prezesa Piotra Samsona, Urząd Lotnictwa Cywilnego powinien wskazywać kierunki rozwoju całego sektora transportu, nie tylko lotnictwa. W tym celu należy współpracować z innymi gałęziami gospodarki, w tym turystyką.

BRANŻA TURYSTYCZNA

• Ministerstwo Sportu i Turystyki zaprasza Polaków na weekend z rabatem. „Polska za pół ceny” startuje w przedostatni weekend września. 

 • Dubai będzie się promował w Polsce

Kraj otworzył przedstawicielstwo turystyczne w Polsce.

BIURA

  • Za dużo ofert w internecie – klienci wracają do agentów. Nadmiar ofert w internecie skłania turystów do kupowania u agentów.

• First Class wykupił udziały w Prestige Tours

Celem nowego właściciela jest sprzedaż oferty egzotycznej przez sieć agencyjną.

 • Branża musi uważać na bankructwa w Turcji. Spadki mogą negatywnie wpłynąć na sytuację organizatorów.

 REGIONY

 • Dolnośląska ROT innowacyjnie i skutecznie

DOT uruchamia własny system rezerwacyjny, szkoli pracowników stacji benzynowych i planuje zdobyć turystów z Warszawy.

 • Forum ROT z osobowością prawną

Dzięki uzyskaniu osobowości prawnej Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych usprawni współpracę między członkami.

DESTYNACJE

 • Brytyjczycy nie dostaną refundacji za rezygnację z wycieczek do Turcji. Touroperatorzy nie zgadzają się na odstępowanie od umów.

TURYSTYKA W INTERNECIE

 • Klienci nadal wolą offline

Klienci wyszukują wczasy w sieci, ale rezerwacji dokonują tradycyjnie, w biurze.

 • Goforguide.com - szansa czy zagrożenie dla przewodników?

Aplikacja kontaktująca przewodników z turystami podzieliła środowisko w Krakowie.

 • Agencje nadal ważniejsze od producentów

Turyści chętniej korzystają z internetowych agencji turystycznych niż ze stron usługodawców, wynika z raportu instytutu Phocuswright.

 • Światy trzeba łączyć

DER Touristik testuje nowe kanały sprzedaży.

PRAWO

 • Ściśle pilnuj terminów odpowiedzi na reklamacje

Z punktu widzenia organizatora lepiej udzielić klientowi jakiejkolwiek odpowiedzi na reklamację niż pozostawić ją bez żadnego odzewu.

ZMIANY W PRAWIE

 • Od 1 września pracodawca ma obowiązek zawrzeć pisemną umowę o pracę z pracownikiem albo potwierdzić mu na piśmie podstawowe ustalenia jeszcze przed dopuszczeniem do pracy. • Przychód ze sprzedaży posiłków, napojów i deserów nie podlega opodatkowaniu podatkiem od sprzedaży detalicznej, jeżeli jest sprzedażą usługi przygotowania i podania produktu gastronomicznego. • Posłowie chcą wydłużyć i ujednolicić terminy na składanie przez pracowników powództw z zakresu prawa pracy.

PORADNIA

 • Buduj zmotywowany zespół

Praca w turystyce opiera się na stałym kontakcie z drugim człowiekiem. Zasadę tę odnosi się najczęściej do budowania relacji z klientami, jednak zgrany zespół to podstawa sukcesu, o czym powinni pamiętać zarządzający firmą. 

SYLWETKA

 • Praca to moja pasja

Piotr Motyka uważa, że do tego, by biuro podróży odniosło sukces potrzebne jest pełne zaangażowanie.

»zamów prenumeratę

2016-09-19 16:37:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter