Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Koleje zdały test ze Światowych Dni Młodzieży

Światowe Dni Młodzieży były największym wyzwaniem organizacyjnym dla kolei w ciągu ostatnich 25 lat - zgodnie podkreślają przedstawiciele spółek PKP. W ich ocenie podróże pociągami przebiegły sprawnie i bezpiecznie. To efekt m.in. inwestycji oraz współpracy z różnymi służbami, w tym policją, strażą pożarną i pogotowiem ratunkowym.


Ponad milion pielgrzymów skorzystało z pociągów uruchomionych na ŚDM. To półtora raza więcej niż podróżuje jednego dnia w całej Polsce. W tym okresie pielgrzymi mieli do dyspozycji 2596 pociągów rejsowych i 395 pociągów specjalnych zamówionych przez diecezje. Od 20 lipca obowiązywał specjalny rozkład jazdy, kolej dowoziła do stacji położonych możliwie najbliżej miejsc uroczystości. Dla sprawniejszej obsługi została wprowadzona specjalna organizacja ruchu, a część stacji kolejowych czasowo wyłączono.

Wieczorem 31 lipca pociągi dalekobieżne odjeżdżały z Krakowa z rekordową częstotliwością, średnio co 7 minut. W ciągu tych dwóch dni zostało ze stolicy Małopolski odprawionych 500 tys. pasażerów. Przewoźnicy nie odnotowali problemów w ruchu i istotnych opóźnień. Liczba podróżnych była większa niż wcześniej zakładano.

- PKP Intercity zadbało o sprawną i dokładną informację dla pasażerów, dlatego na dworcach można było skorzystać z pomocy informatorów mobilnych i mobilnych kasjerów. Pomagali oni podróżnym nie tylko w języku polskim czy angielskim, lecz także m.in. francuskim czy hiszpańskim - mówi Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Kolej na inwestycje

PKP Intercity obsłużyło 250 tys. pielgrzymów. Po raz pierwszy w historii podróżni mogli dotrzeć do stolicy Małopolski m.in. składem złożonym z dwóch pociągów Pendolino. Wierni skorzystali również z pociągów ośmiu przewoźników samorządowych. Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomiła 22 dodatkowe połączenia, w tym po raz pierwszy do Częstochowy i Krakowa.

Do sprawnego podróżowania przyczyniły się inwestycje, na które PKP PLK S.A. wydała ok. 50 mln zł. Wszystko z myślą o skróceniu czasu przejazdu na głównych trasach i przystosowaniu torów postojowych do przyjęcia znacznie zwiększonej liczby składów. Nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym zwiększyły przepustowość najważniejszych odcinków sieci kolejowej m.in. na trasach dojazdowych do Krakowa i Częstochowy.

Z kolei PKP S.A. przeprowadziła estetyzację 71 obiektów przy szlakach związanych z ŚDM, nie tylko budynków dworcowych. W tym przypadku koszty wyniosły prawie 2,7 mln zł. - Prace przeprowadzone przed ŚDM miały zwiększyć bezpieczeństwo i komfort pielgrzymów podróżujących pociągami oraz poprawić warunki pracy przewoźników. Są to jednak inwestycje, który posłużą przez kolejne lata, podobnie jak w przypadku projektów zrealizowanych w związku z Euro 2012 - wyjaśnia Paulina Jankowska, rzecznik prasowy PKP S.A.

Marcin Gazda

2016-09-24 09:51:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter