Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Czytaj w najnowszym numerze WT 21/2016


DWUGŁOS Czy sprzedawać ryzykowne kierunki?
Na polskim rynku istnieje duże zapotrzebowanie na niedrogi produkt w ciepłych krajach jak Turcja czy Egipt. Czy agenci powinni promować aktywnie kierunki uznane za potencjalnie niebezpieczne, czy lepiej z nich na razie zrezygnować? Na to pytanie odpowiadają: Joanna Kucińska i Marcin Wujec.


 

Z OKŁADKI

 • Chińczycy wybierają Rosję

Rosja w sezonie letnim odnotowała 19 proc. wzrost liczby turystów zagranicznych. Dobry wynik w turystyce przyjazdowej osiągnięto za sprawą podróżujących Chińczyków, którzy przedłożyli Rosję nad inne kierunki europejskie.

 • Brytyjski hotel karze za negatywne opinie

Klienci Castle Hotel zapłacą ponad 100 funtów za negatywne komentarze w internecie.

BRANŻA TURYSTYCZNA

• Dynamiczne pakietowanie remedium na sezonowość?

W Polsce ofertę dynamiczną sprzedają praktycznie wszyscy touroperatorzy. Jej popularność związana jest z trendem do personalizacji usług.

 • Opodatkować apartamenty i pokoje. Grecy walczą z użytkownikami Airbnb

Władze Grecji planują obciążyć podatkiem osoby wynajmujące pokoje.

 • Balice w ciągłej rozbudowie. Po modernizacji terminalu, czas na nowy pas startowy

Kraków Airport może pochwalić się rekordowymi wynikami. Przyczyniły się do nich Światowe Dni Młodzieży i realizowane konsekwentnie plany modernizacji.

 • Turystyczny sojusz lotniczy TUI z Grupą Etihad pod znakiem zapytania

Protesty pracowników doprowadziły do odroczenia podpisania sojuszu lotniczego, który miał połączyć działalność TUIfly i air berlin.

 • Polska stawia na turystykę aktywną

POT przedstawił założenia do planu na lata 2017-2018.

BIURA

  • Odszkodowania za opóźnienie nie zawsze oczywiste. W tym roku wzrosła liczba roszczeń związanych z opóźnieniami samolotów.

• Nowa platforma rezerwacyjna dla agentów. Chehobo to nowa w Polsce platforma internetowa dla biur podróży.

 • Rainbow zaprezentował katalogi na Lato 2017. Polskie strefy mają być hitem letniej oferty touroperatora.

DESTYNACJE

 • Agenci, poszerzajcie swoją ofertę

Hotel+ to najnowsza oferta, jaką niemiecka kooperacja TSS przygotowała dla agentów. Ma na celu pogłębić relacje z klientami.

 • Pieniądze z podatku wspomogą przedsiębiorców turystycznych

Wprowadzenie podatku turystycznego na Majorce nie zmniejszyło napływu turystów.

REGIONY

 • Sprostać wyzwaniom przyszłości

Podstawą rozwoju branży jest wzmocnienie roli samorządu gospodarczego

w kształtowaniu polityki turystycznej.

 • Pierwsza edycja targów turystycznych w Nadarzynie budzi skrajne opinie

Opinie o World Travel Show są podzielone. Pytanie, jak będzie wyglądać druga edycja bezpłatnej imprezy.

 • Nie ma zgody na komercyjne firmy na miejskich stronach

Branża nie chce TripAdvisor w serwisie internetowym kraków.travel.

 • Lubuskie Centrum Winiarstwa z nowym centrum promocji

Nowy punkt informacji ma promować przede wszystkim szlak wina.

TURYSTYKA ZIMOWA

 • Miliony na inwestycje w Szczyrku

Tatry Mountain Resorts a.s. ujawnia szczegóły inwestycji w ośrodku narciarskim w Szczyrku.

 • Niesprzyjający klimat to żadne usprawiedliwienie

Z brakiem śniegu można sobie poradzić, szkodliwych przepisów nie da się jednak pominąć.

 • Nowości na tyrolskich lodowcach

Pięć tyrolskich lodowców rozpoczęło promocję wśród polskich turystów.

PRAWO

 • W umowie międzynarodowej musisz zastrzec właściwość sądu

Umowy z podmiotami zagranicznymi w turystyce to codzienność. Przedsiębiorca powinien jednak pamiętać o uregulowaniu zapisów dotyczących prawa właściwego.

ZMIANY W PRAWIE

• W Sejmie trwają prace nad zmianą kwoty wolnej od podatku w związku z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego. • Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji podatkowej potwierdził, że wyjazdy, których celem jest poprawa zdrowia, są zwolnione z podatku VAT. • Podmioty, których przychody netto w 2016 roku osiągną co najmniej wartość 5 157 120 zł, od 1 stycznia 2017 r. będą musiały prowadzić pełną rachunkowość.

PORADNIA

 • Błędy można przekuć w sukces

W biznesie nie sposób uniknąć błędów. Warto jednak umieć je zanalizować

i wyciągnąć z nich wnioski. Taka analiza pozwala poznać mechanizmy rządzące biznesem turystycznym, ale także usunąć przeszkody w drodze do sukcesu.

SYLWETKA

 • Mam głowę pełną pomysłów

Iwona Krajewska uważa, że w promocji turystycznej warto sięgać po niestandardowe pomysły.

 »zamów prenumeratę


2016-11-02 10:45:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter