Z OKŁADKI
• Chińczycy wybierają Rosję
Rosja w sezonie letnim odnotowała 19 proc. wzrost liczby turystów zagranicznych. Dobry wynik w turystyce przyjazdowej osiągnięto za sprawą podróżujących Chińczyków, którzy przedłożyli Rosję nad inne kierunki europejskie.
• Brytyjski hotel karze za negatywne opinie
Klienci Castle Hotel zapłacą ponad 100 funtów za negatywne komentarze w internecie.
BRANŻA TURYSTYCZNA
• Dynamiczne pakietowanie remedium na sezonowość?
W Polsce ofertę dynamiczną sprzedają praktycznie wszyscy touroperatorzy. Jej popularność związana jest z trendem do personalizacji usług.
• Opodatkować apartamenty i pokoje. Grecy walczą z użytkownikami Airbnb
Władze Grecji planują obciążyć podatkiem osoby wynajmujące pokoje.
• Balice w ciągłej rozbudowie. Po modernizacji terminalu, czas na nowy pas startowy
Kraków Airport może pochwalić się rekordowymi wynikami. Przyczyniły się do nich Światowe Dni Młodzieży i realizowane konsekwentnie plany modernizacji.
• Turystyczny sojusz lotniczy TUI z Grupą Etihad pod znakiem zapytania
Protesty pracowników doprowadziły do odroczenia podpisania sojuszu lotniczego, który miał połączyć działalność TUIfly i air berlin.
• Polska stawia na turystykę aktywną
POT przedstawił założenia do planu na lata 2017-2018.
BIURA
• Odszkodowania za opóźnienie nie zawsze oczywiste. W tym roku wzrosła liczba roszczeń związanych z opóźnieniami samolotów.
• Nowa platforma rezerwacyjna dla agentów. Chehobo to nowa w Polsce platforma internetowa dla biur podróży.
• Rainbow zaprezentował katalogi na Lato 2017. Polskie strefy mają być hitem letniej oferty touroperatora.
DESTYNACJE
• Agenci, poszerzajcie swoją ofertę
Hotel+ to najnowsza oferta, jaką niemiecka kooperacja TSS przygotowała dla agentów. Ma na celu pogłębić relacje z klientami.
• Pieniądze z podatku wspomogą przedsiębiorców turystycznych
Wprowadzenie podatku turystycznego na Majorce nie zmniejszyło napływu turystów.
REGIONY
• Sprostać wyzwaniom przyszłości
Podstawą rozwoju branży jest wzmocnienie roli samorządu gospodarczego
w kształtowaniu polityki turystycznej.
• Pierwsza edycja targów turystycznych w Nadarzynie budzi skrajne opinie
Opinie o World Travel Show są podzielone. Pytanie, jak będzie wyglądać druga edycja bezpłatnej imprezy.
• Nie ma zgody na komercyjne firmy na miejskich stronach
Branża nie chce TripAdvisor w serwisie internetowym kraków.travel.
• Lubuskie Centrum Winiarstwa z nowym centrum promocji
Nowy punkt informacji ma promować przede wszystkim szlak wina.
TURYSTYKA ZIMOWA
• Miliony na inwestycje w Szczyrku
Tatry Mountain Resorts a.s. ujawnia szczegóły inwestycji w ośrodku narciarskim w Szczyrku.
• Niesprzyjający klimat to żadne usprawiedliwienie
Z brakiem śniegu można sobie poradzić, szkodliwych przepisów nie da się jednak pominąć.
• Nowości na tyrolskich lodowcach
Pięć tyrolskich lodowców rozpoczęło promocję wśród polskich turystów.
PRAWO
• W umowie międzynarodowej musisz zastrzec właściwość sądu
Umowy z podmiotami zagranicznymi w turystyce to codzienność. Przedsiębiorca powinien jednak pamiętać o uregulowaniu zapisów dotyczących prawa właściwego.
ZMIANY W PRAWIE
• W Sejmie trwają prace nad zmianą kwoty wolnej od podatku w związku z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego. • Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji podatkowej potwierdził, że wyjazdy, których celem jest poprawa zdrowia, są zwolnione z podatku VAT. • Podmioty, których przychody netto w 2016 roku osiągną co najmniej wartość 5 157 120 zł, od 1 stycznia 2017 r. będą musiały prowadzić pełną rachunkowość.
PORADNIA
• Błędy można przekuć w sukces
W biznesie nie sposób uniknąć błędów. Warto jednak umieć je zanalizować
i wyciągnąć z nich wnioski. Taka analiza pozwala poznać mechanizmy rządzące biznesem turystycznym, ale także usunąć przeszkody w drodze do sukcesu.
SYLWETKA
• Mam głowę pełną pomysłów
Iwona Krajewska uważa, że w promocji turystycznej warto sięgać po niestandardowe pomysły.
»zamów prenumeratę