Z OKŁADKI
• Gwarancyjna porażka MSiT
Co do słuszności wprowadzenia Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego branża jest podzielona. Zgodnie twierdzi jednak, że sposób, w jaki Ministerstwo Turystyki wprowadza w życie stosowną ustawę, jest co najmniej żenujący.
ROZMOWA NUMERU Egipt potrzebuje czasu
Zdaniem dr Magdaleny El Ghamari, specjalistki ds. terroryzmu, w Egipcie nadal jest niebezpiecznie. To nie sprzyja wypoczynkowi. Jeśli nie będzie dochodzić do zamachów, pięć lat zajmie powrót do poprzedniej pozycji.
V FORUM AGENTÓW
• Potrzebujemy współpracy na jasnych zasadach
Obowiązek ubezpieczania się od popełnionych błędów, nieuczciwe rabaty i terroryzm zdominowały debatę podsumowującą V Forum Agentów.
• Branża, w swoim własnym interesie, powinna szacować poziom zagrożenia
Ustawa o działaniach antyterrorystycznych nakłada obowiązek oceny ryzyka na zarządców obiektów.
• Wprowadź nowości technologiczne, zanim będzie za późno
MerlinX zachęca biura do inwestowania w nowe technologie
• „Stoliki” skutecznym sposobem rozwiązywania problemów
Głównym tematem rozmów były zasady współpracy agent-touroperator.
• Konsultacje w sprawie nowej ustawy o turystyce utknęły na definicjach
Ministerstwo zaprosiło branżę na „prekonsultacje” w sprawie nowej ustawy o usługach turystycznych. Szkoda, że na zapoznanie się z materiałem branża miała tak mało czasu.
• Jak rozliczać składki na TFG
Fundusz od początku spowodował sporo zamieszania w branży. Zamiast upraszczać rozliczenia podatkowe pojawiło się wiele nowych wątpliwości. Jak zatem ująć na gruncie podatków składkę?
RÓŻA REGIONÓW
• Wygrywają oryginalne projekty
Wydawnictwa promocyjne są lepiej dopracowane, wciąż brak jednak pomysłu, jak przyciągnąć turystę.
BRANŻA
• OSAT się odmładza
Nowi członkowie zarządu stowarzyszenia mają wprowadzić do organizacji ducha nowoczesności.
DESTYNACJE
• Targi znów popularne, dopisała zagranica
Za nami kolejna edycja TT Warsaw. W tym roku wystawcy wydają się bardziej zadowoleni niż w latach poprzednich.
• Zima w Alpach to nie tylko narty. Austria szuka nowych metod promocji
Alpejskie ośrodki narciarskie stawiają na nowatorskie produkty.
• Litewskie Pomorze bierze kurs na polski rynek
Polacy stanowią zaledwie 5 procent turystów na wybrzeżu. Zdaniem Litwinów to zdecydowanie za mało.
BIURA
• Przejęcie uratuje Sun&Fun?
Czeski touroperator Blue Style, nowy właściciel biura, planuje dalszą ekspansję.
• Niemiecki organizator wchodzi do Polski
ETI to jeden z pięciu największych specjalistów wyjazdów do Egiptu w Niemczech.
• Piotr Chojnowski wprowadzi operatora tourasia do Polski
Szwajcarski touroperator zajmie się w Polsce organizacją wyjazdów do Dalekiej Azji.
PORADNIA
• Promuj się poprzez imprezy
Organizowanie wydarzeń dla klientów, pracowników lub partnerów biznesowych może być dobrym sposobem na budowanie marki biura podróży i wzmacnianie więzi z odbiorcami jego usług.
SYLWETKA
• Po prostu robię swoje
Barbara Dobrowolska uważa, że dobra opinia wśród klientów to podstawa, by utrzymać się na rynku.
. »zamów prenumeratę