• Ministerstwo zabiera pieniądze Agrotravel
Organizatorzy targów muszą poszukiwać wsparcia finansowego imprezy w regionie.
ROZMOWA NUMERU Grecja to nie tylko plaża
W tym roku kraj pobije kolejny rekord w liczbie turystów zagranicznych.
Z Thrasym Petropoulosem, dyrektorem PR i komunikacji w Marketing Greece, rozmawiamy o sposobach promowania kraju i wyzwaniach z tym związanych.
BRANŻA
• Rynek lotniczy na plusie, lecz potrzebuje strategii
Wyniki rynku lotniczego budzą optymizm. Uczestników konferencji zajmował jednak bardziej temat braku strategii i zasadność budowy CPL.
• Kwalifikacje pracowników nie zawsze odpowiadają realnym potrzebom branży
Rada ds. Kompetencji w Turystyce ma identyfikować luki w kształceniu kadr turystycznych i podejmować działania na rzecz ich uzupełniania.
• Grecos przekonuje, że nadal stawia na współpracę z agentami
Akcje marketingowe i nowe zapisy w umowie wywołały obawy agentów.
• Izby wspólnie w sprawie ustawy
ITRP i PIT zgodziły się łączyć siły w działaniach na rzecz branży.
• Wyrok NSA po myśli branży
Biura podróży nie muszą szacować marży od zaliczek – postanowił Naczelny Sąd Administracyjny.
BIURA
• Gorąco na rynku przewozów
Właściciel systemu euroTICKET oskarżył Sindbada o praktyki monopolistyczne.
• Konsolidacji nie da się uniknąć
Wakacyjny Świat stawia na mocne wsparcie marketingowe członków swojej sieci.
• 7islands rozwija ofertę grecką i Majorkę
Touroperator oferuje korzystne daty wylotu i zniżki.
REGIONY
• Wszystko może być innowacją
Konkurencyjność, przepływ wiedzy w turystyce – o tym dyskutowano na VIII Gremium Ekspertów Turystyki.
• Szukajmy marketingowego success story dla Polski
Na Kongresie MŚP dyskutowano, jak stworzyć z Polski idealną destynację.
DESTYNACJE
• Grecy szturmem zdobywają Polskę
Druga edycja Greckiej Panoramy zaskoczyła pozytywnie zarówno wystawców, jak i zwiedzających.
• Francja stawia na południowe regiony i bezpośrednie połączenia
Czy bezpośrednie loty do Lourdes i Tuluzy zwiększą zainteresowanie polskich turystów południową Francją?
• WTM to miejsce, gdzie branża spotyka się z biznesem
Tematy bezpieczeństwa i nowych technologii zdominowały targi w Londynie.
• Bliższa współpraca z Senegalem
Ministrowie podpisali memorandum o współpracy w zakresie turystyki.
TRENDY 2017
• Precyzyjne targetowanie oferty
Plany touroperatorów to nie tylko nowe kierunki. Trzeba docenić także nowe programy.
• Mikropodróże przyszłością turystyki
W najbliższych latach wzrośnie zainteresowanie turystyką aktywną, pojawią się nowinki technologiczne.
• Dostosować plany do sytuacji
Rozwój sieci i poszerzenie oferty w port folio to główne cele, jakie stawiają sobie multiagenci.
PRAWO NA NOWY ROK
• Łagodniej przy zatrudnianiu u małych przedsiębiorców
Wchodzą w życie przepisy, które usprawnią tworzenie ZFŚS i wydawanie świadectw pracy.
• Wyższe składki ZUS po nowym roku. Nowe obciążenia dla branży
Nowelizacja podwyższa składki na ubezpieczenie społeczne. Zakłada jednak również pewne zmiany korzystne dla przedsiębiorców.
• Pozostał rok na zmiany w ustawie o usługach turystycznych
Implementacja dyrektywy wymusi dostosowanie prawa do realiów.
• Zmiany w umowach zlecenie
Od 2017 roku znacznej zmianie ulegają przepisy dotyczące zawierania umów zlecenia, które w branży turystycznej są jedną z podstawowych form zatrudniania
SYLWETKA
• Biznes to nie tylko finanse, to misja
Agnieszka Rąpała uważa, że agenci nieprędko znikną z rynku, bo są istotnym wsparciem dla organizatorów.
. »zamów prenumeratę