Działania już zostały docenione przez ekspertów, o czym świadczą ogłoszone we wrześniu wyniki V edycji Konkursu Kryształy PR-u. W kategorii „Najlepsza kreatywna kampania promocyjna” zwyciężyła „Młodość to stan ducha". Małopolsce przypadło też wyróżnienie za działania regionu w mediach społecznościowych.
Do sukcesu przyczyniło się m.in. spore zainteresowanie akcją. 35 mln osób zobaczyło spot w telewizji. 6 mln internautów obejrzało materiały na Facebooku Małopolski, 130 tys. osób na kanale YouTube, a 45 tys. na Snapchacie. – Kampanijne materiały rozprzestrzeniały się w mediach społecznościowych wirusowo. Pielgrzymi z różnych zakątków świata przekazywali je dalej, w swoich kanałach SM. Informacja o walorach turystycznych regionu uzyskała więc zasięg globalny – opisuje Marcin Pluskota, content designer z agencji Social Frame, która odpowiadała za działania w mediach społecznościowych i akcję „Podróż za jeden uśmiech”. Jego zdaniem komunikacyjny sukces może pozytywnie wpłynąć na ruch turystyczny w regionie. Do grona zagranicznych turystów odwiedzających Małopolskę mają szansę dołączyć nie tylko powracający pielgrzymi ŚDM, chcący lepiej poznać region. Również osoby z ich otoczenia, które zachęcił komunikat reklamowy.
Twarzą kampanii był benedyktyn ojciec Leon Knabit, co stanowiło przewrotne nawiązanie do spotkania młodych. Wizerunek 86-latka, ubranego w małopolskie czerwone korale i koszulkę Keep Calm, pojawił się na ponad 150 różnych nośnikach. Znajdowały się one m.in. w okolicach portu lotniczego w Balicach oraz Dworca Głównego w Krakowie. Reklama została też zamieszczona na trzech tramwajach oraz dziesięciu autobusach. – Myślę, że nie było w lipcu osoby, która nie zauważyłaby twarzy ojca Leona spoglądającego z billboardów czy komunikacji miejskiej. Dzięki temu, że kampania była nieoczywista i intrygująca, przebiła się w natłoku różnych komunikatów reklamowych – mówi Jacek Krupa. W spotach reklamowych wystąpili też inni seniorzy. Pokazali, że wiek nie ogranicza w realizowaniu własnych pasji, czyli skakania ze spadochronem czy biegania w maratonach.
Częścią kampanii była akcja „Podróż za jeden uśmiech”. W jej ramach ojciec Leon Knabit jeździł po Krakowie w roli taksówkarza. – Turyści z zainteresowaniem zatrzymywali się przy taksówce i rozmawiali z ojcem Leonem na różne, zabawne tematy, a same spotkania chętnie dokumentowali na zdjęciach. Akcja odniosła sukces i stanowi jedną z najbardziej innowacyjnych form promocji regionów przeprowadzoną w ostatnim czasie – mówi Marcin Pluskota. Dodaje, że w tym przypadku zostały połączone działania offline z online. Taksówka przemieszczała się po Krakowie, a informacje i relacje były na Facebooku, Instagramie oraz Snapchacie.
mag