Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Opłata za doradztwo – pomysł dobry, ale nierealny?

Z osobami, które zwracają się do biur podróży z prośbą o przygotowanie dla nich ofert wypoczynku, a potem kupują wycieczkę samodzielnie w internecie lub w innej placówce, spotkał się na swojej drodze chyba każdy agent. Pomysł pobierania opłaty za doradztwo nie jest nowy, ale większość agentów uważa go za nierealny. Czy na pewno?



Choć agenci popierają pomysł opłat za wyszukiwanie ofert dla klientów, uważają, że jego wprowadzenie w życie jest niemożliwe. Pomysł nie sprawdził się ani w Wielkiej Brytanii, ani w Niemczech, w powszechnej opinii takie opłaty tylko odstraszyłyby klientów od biur podróży.

Nielojalni klienci zabierają nie tylko czas, ale też możliwość uzyskania zapłaty za wykonaną pracę. – Przede wszystkim jednak wykorzystują zdobywaną latami wiedzę, doświadczenia pracowników biur zdobyte na płatnych wyjazdach studyjnych, szkoleniach. Oczywiście nie byłoby w tym nic złego, gdyby to zdarzało się incydentalnie, ale jest wręcz odwrotnie – staje się nagminne. Ci sami klienci przychodzą co roku tylko po informację – mówi Katarzyna Rospond z BP Rospond.

W innych branżach taki know-how kosztuje. W turystyce nie, co powoduje, że klient ma poczucie, że może bez konsekwencji i umiaru z niego korzystać, a przecież sprzedaż wiedzy związanej z kierunkami, hotelami, połączeniami lotniczymi etc. jest istotą pracy i źródłem utrzymania agenta.

Więcej czytaj w numerze 4/2017 Wiadomości Turystycznych

2017-02-15 09:18:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

2017-02-17 17:01 migdałowa

W Interhome można zamówić szczegółową ofertę szytą na miarę bezpłatnie :) I zazwyczaj się decyduję, bo to dla mnie najkorzystniejsze warunki, jeśli nie chcę all incl.

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter