Turystyka krajowa potrzebuje liderów
W turystyce krajowej bez wątpienia drzemie ogromny potencjał. Według szacunków, wyjazdy krajowe stanowią ok. 70 proc. podróży Polaków. Pod względem biznesowym ten sektor rynku jest jednak daleko w tyle za turystyką wyjazdową. O problematyce turystyki krajowej, komercjalizacji i podejściu do niej branży rozmawiali eksperci zaproszeni przez redakcję "Wiadomości Turystycznych".
W dyskusji udział wzięli:
- Marek Bronkowski, burmistrz Sandomierza
- Marta Chełkowska, Dyrektor Departamentu Turystyki i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Woj. Pomorskiego, Prezes Zarządu PROT
- Monika Hiszpańska, członek zarządu OSAT, właścicielka biura agencyjnego Viva
- Magdalena Najborowska-Pacamaj, Zastępca Dyrektora ds. Turystyki, Biuro Promocji Miasta i Turystyki Wrocław
- Rajmund Papiernik, Dyrektor Biura Zarządu Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej
- Krzysztof Piątek, Prezes PZOT, Prezes Neckermann Podróże
- Grzegorz Sokoliński – prezes LOT Szklarska Poręba
- Anna Somorowska, Dyrektor Biura Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej
- Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, ekspert turystyczny, SGH
Wieloletnie zaniedbania spowodowały, że dziś sektor boryka się m. in. z brakiem rozwiązań systemowych w turystyce, niedostateczną ilością wyedukowanych kadr turystycznych, nie może też zaoferować turystom skomercjalizowanej oferty.
Nasi goście zastanawiali się, kto powinien tworzyć i sprzedawać ofertę krajową, czy potrzebny jest spójny system zarządzania turystyką krajową i skąd czerpać inspirację, jak usprawnić współpracę z władzami samorządowymi i centralnymi. Jak turystykę krajową powinno wspierać państwo i czy wszystkie problemy można rozwiązać na linii samorządy – przedsiębiorcy.
Przebieg dyskusji publikujemy w najnowszym wydaniu Wiadomości Turystycznych 06/2017. Zapraszamy do lektury!
Zobacz zdjęcia w Galerii WT
2017-03-06 14:09:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»