Z OKŁADKI
• Ministerialna marka POT
Pod koniec roku wiceminister Lasek przedstawi założenia Domu Polskich Marek. Przy jego realizacji zasadniczą rolę będzie odgrywać POT, która po niezbędnej restrukturyzacji ma zająć się konkretnymi programami.
• Grecy wracają do Warszawy
Biuro Greckiej Organizacji Turystycznej za dwa miesiące pojawi się ponownie w Polsce.
BRANŻA
• Egipt mimo wszystko bezpieczny?
Władze przekonują, że dzięki poprawieniu systemu kontroli na lotniskach, kraj jest bezpieczny dla turystów.
• Pół miliona na promocję Green Velo ze wspólnej regionalnej kasy
Pięć województw wspólnie będzie wspierać i finansować promocję szlaku.
• Hiszpania wprowadza nową strategię rozwoju turystyki i wsparcie dla branży
Władze szukają rozwiązań, które wspierając przedsiębiorców obniżą rosnące ceny usług turysty cznych w kraju.
• Miasto Łódź z własną organizacją
Po latach członkostwa w ROT, miasto tworzy nową organizację.
BIURA
• Afryka ceni polskich turystów
Uczestnicy Spotlight on Africa liczą na ścisłą współpracę z polskimi touroperatorami.
• Oferta Qtravel.pl na stronach Kayak
Oferty ponad 80 polskich touroperatorów będą dostępne na stronie giganta.
• Nowy system motywacyjny dla agentów
Sun&Fun późno rozpoczął sprzedaż lata. Agentów kusi wysokimi rabatami.
• Turystyka i sport, czyli promocja Polski za granicą
Media World Cup ma połączyć turystykę i sport.
REGIONY
• Na Śląsku bardziej regionalnie niż GLOBalnie
Katowickie targi pod znakiem dominacji oferty regionów. Mimo słabej frekwencji nowy organizator ma wielkie plany na przyszłość.
• Domowy posiłek – nowy pomysł Krakowa na sharing economy
Na autentyczność i możliwość nawiązania relacji stawia Kraków, organizując obiady w prywatnych domach. O tego typu usługi klienci pytają coraz częściej.
• Na Styku Kultur – lokalna impreza z bogatą ofertą regionów
23. edycja łódzkich targów przebiegła pod hasłem turystyki wodnej.
• Wioski tematyczne sposobem na promocję Hajnówki
Cztery wioski Podlasia opracowały ofertę edukacyjno-turystyczną.
• Jubileusz KIT pod hasłem komercjalizacji produktu
• Karta turysty na 700-lecie Lublina
Jubileusz ma być świętem mieszkańców i magnesem przyciągającym turystów.
UBEZPIECZENIA
• Polisa dla agenta zyskuje klientów
Polisa obejmująca ubezpieczenie agenta turystycznego od błędu powoli przyjmuje się na rynku.
• Przekonać klienta do dobrego produktu
Rolą agenta jest nauczenie klienta, że ważniejszy jest zakres odpowiedzialności, a nie cena polisy.
PRAWO
• Jak przekształcić małe biuro podróży w spółkę kapitałową
Przy zamianie jednoosobowej firmy w spółkę warto zadbać o zachowanie ciągłości działalności i przeniesienie praw, w tym gwarancji ubezpieczeniowej.
PORADNIA
• Wygraj autoprezentacją
Strona internetowa biura to nie tylko piękne zdjęcia i oferty turystyczne. To także okazja, by pokazać się jako wiarygodny i wyjątkowy sprzedawca. Nie zaniedbuj więc zakładki „o nas”, ale wykorzystaj ją do zdobycia zaufania klienta.
SYLWETKA
• Trzeba szybko reagować na zmiany
Magdalena Wandor – jeden z najlepszych agentów Wezyra, została laureatem konkursu Agent Roku 2016.
»zamów prenumeratę