Z OKŁADKI
• Edukacja do poprawy
Jakość to słowo klucz także w szkolnictwie wyższym. Niski poziom nauczania daje co prawda szansę na ukończenie studiów większej liczbie osób, ale powoduje też, że uzyskane dyplomy tracą na wartości.
• Kongresu w Turcji nie będzie
Nie doszło do skutku wyjazdowe spotkanie członków PIT, zaplanowane na maj.
ROZMOWA NUMERU
• Warto inwestować w luksus
Grecja boryka się z problemami, ale turystyka wspiera lokalną gospodarkę. Andreas Andreadis, prezes SETE, Organizacji Greckich Przedsiębiorców Turystycznych, jest zdania, że kraj czeka jeszcze wiele turystycznych sukcesów.
BRANŻA
• POT: Mniej badań i marketingu, wi ęcej działania
Marek Olszewski organizację chce prowadzić jak przedsiębiorca, a nie urzędnik, bo przecież jest ona częścią ważnego segmentu gospodarki.
• Turecka branża znalazła się w trudnym momencie
Konflikt dyplomatyczny kraju z Niemcami i Holandią dokłada się do wizerunku kierunku niebezpiecznego, a to nie sprzyja pozyskiwaniu turystów.
• Najlepsi w marketingu z Różami
Rainbow, Matimpex, Vogue Travel – to zwycięzcy konkursu Róża Kolumba.
• Dobre prognozy dla polskiej turystyki według Światowej Rady Turystyki. W ciągu kolejnych 10 lat turystyka ma przynieść Polsce ponad 50 mld zł.
BIURA
• ETI chce stać się liderem w sprzedaży wyjazdów do Egiptu
Wyróżnikiem nowego touroperatora mają być hotele Red Sea.
• Itaka zadowolona z przedsprzedaży Lata 2017
O ponad 50 proc. więcej klientów niż rok wcześniej zarezerwowało wakacje z Itaką w ramach przedsprzedaży lata.
• Nowe spojrzenie na dynamiczne pakietowanie
„Podróżnicze puzzle” to nieformalna nazwa nowego produktu Prestige Tours.
• Oasis Tours po liftingu znów na rynku. Tomasz Wrześniewski został prezesem Oasis Tours.
REGIONY
• Połączyć agroturystykę z turystyką pro zdrowotną
W tym roku na targach Agrotravel wiele czasu poświęcono zdrowiu i urodzie. To kolejny mocny punkt Świętokrzyskiego.
• W Polsce brakuje skomercjalizowanej oferty turystyki kulinarnej
Mimo dużego zainteresowania kulinariami, na polskim rynku turystyki kulinarnej na razie nie ma.
• Bałtów z nowym centrum konferencyjnym i turystyką aktywną. Kompleks szuka pomysłów na przyciągnięcie większej liczby klientów.
• Centrum Kopernik deklaruje lepszą współpracę z biurami. Zmiana ma usprawnić zakup biletów i zmniejszyć kolejki do Centrum.
DESTYNACJE
• Dubaj dobrym miejscem na wakacje
Emirat jest dziś czwartą najczęściej odwiedzaną na świecie destynacją.
• Portugalia przebudowuje zamki na hotele
Program rządowy ma na celu zachowanie zabytków oraz ich zamianę w obiekty turystyczne przynoszące dochód.
• Przedsiębiorcy z Salonik zaprezentowali potencjał miasta
Workshop miał przybliżyć polskim partnerom mocne strony greckiego miasta, będącego dobrą bazą wypadową na półwysep Chalkidiki.
TURYSTYKA MORSKA
• Urlop na morzu w wersji krótkiej
Rejs promem to nie tylko przejazd, także pomysł na krótki urlop połączony z przygodą.
• Organizatorzy rejsów stawiają na specjalizację
W Polsce działa kilku dużych organizatorów rejsów morskich. I choć sprzedają praktycznie ten sam produkt, znaleźli mądry sposób na konkurowanie.
• Z Disneyem po Renie
Rejsy to nie tylko produkt luksusowy, jest też oferta premium.
PRAWO
• Umowa sprzedaży to większa odpowiedzialność
Współpraca pomiędzy biurami odbywa się na podstawie umowy agencyjnej lub umowy sprzedaży. Konsekwencje zawarcia każdej z nich są zupełnie inne.
PORADNIA
• Znajdź klientów w Internecie
Wydawałoby się, że 27 mln osób korzystających na co dzień z Internetu to niewyczerpane źródło klientów. Posiadanie własnej strony czy fanpage’a na FB to dziś konieczność, trzeba jednak wyjść dalej i aktywnie poszukiwać klientów w sieci. SYLWETKA
• Klienta traktować indywidualnie
Małgorzata Matląg, dzięki takiej strategii, pod koniec 2016 roku została prestiżowym agentem Itaki.
»zamów prenumeratę