Z OKŁADKI
• Wybory z aferami w tle
Wybory sekretarza generalnego Światowej Organizacji Turystyki przebiegały burzliwie. Nie zabrakło wątków sensacyjnych, w tym szantażu i przekupstwa. Nowym sekretarzem został oskarżany o kupowanie głosów Zurab Pololikaszwili.
• Itaka dostrzega potencjał krajówki
Neckermann, Rainbow – teraz prawdopodobnie także Itaka zainteresuje się bardziej ofertą krajową.
RÓŻA KOLUMBA
• Zmienia się funkcja katalogu turystycznego
Katalog przestaje być pełnym źródłem informacji o ofercie. Staje się raczej zaproszeniem do odwiedzenia strony internetowej organizatora
REGIONY
• Free Time Festival ponownie zgromadził tłumy
Gdańskie targi to przede wszystkim świetnie spędzony czas z rodziną.
• Regiony wydały 666 mln zł na promocję
Ukazał się raport „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów”.
• Targi Lato walczą o gości bogatym programem
Rozpoczynające letni sezon targi Lato były mniejsze niż przed rokiem, ale regiony, z Mazowszem na czele, robiły dużo, by przyciągnąć warszawiaków.
BIURA
• Neckermann pomaga agentom budować strategię internetową
Neckermann zachęca agentów do większej aktywności online. Touroperator deklaruje w tym zakresie wsparcie.
• Hotelarskie izby łączą siły pod marką Fundacji Polish Prestige Hotels
Fundacja liczy, że dzięki połączeniu będzie miała większy wpływ na rynek.
GDS
• Alternatywne narzędzia sprzedaży
NDC to kolejne, obok GDS-ów, narzędzie do dystrybucji ofert lotniczych.
• W stronę firm technologicznych
Dziś GDS-y same nazywają się platformami sprzedaży produktów turystycznych z szeroką ofertą usług.
• Kontakt z klientem zawsze i wszędzie
Nowa platforma Amadeus pozwala na dostęp do danych w każdym miejscu i o dowolnej porze.
PRAWO
• Zabezpiecz swoje roszczenia wobec kontrahenta z zagranicy
Polski organizator powinien zadbać w umowie z zagranicznym partnerem o zaspokojenie ewentualnych roszczeń, jakie mogą mieć klienci.
PORADNIA
• Usprawnij swoją stronę www
Strona internetowa powinna posiadać funkcje, które pozwalają nie tylko sprzedawać oferty, ale też pozyskiwać turystów i zmieniać ich w lojalnych klientów. Tylko dzięki temu stanie się skutecznym kanałem dystrybucji oferty.
SYLWETKA
• Mam szczęście, że robię to, co lubię
Bożena Srebro uważa, że w Polsce tworzy się za mało sieciowych produktów turystycznych.
»zamów prenumeratę